איש ההייטק עורר סערה

"מי שנשאר בירושלים - זה כדי שלא תידרדר להיות טהרן או בני ברק"

חנן ברנד, אחר מבכירי תעשיית ההייטק אמר בראיון לדה מרקר כי "מי שנשאר בעיר הוא רק מי שאכפת לו שהיא לא תידרדר להיות טהרן או בני ברק". לאחר שחרדים הביעו זעם על הדברים הוא התנצל (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
ירושלים, טהרן ובני ברק (צילום: שאטרסטוק, Roni Schutzer/Flash90)

עולם ההייטק החרדי סוער בימים האחרונים לאחר שאחד מבכירי תעשיית ההייטק בירושלים ואחד המשקיעים הבולטים בעיר, חנן ברנד, צוטט בראיון שהעניק לענבל אורפז במגזין "דה מרקר" כשהוא אומר כי "מי שנשאר בעיר הוא רק מי שאכפת לו שהיא לא תידרדר להיות טהרן או בני ברק".

הראיון שעסק בתעשיית ההייטק הירושלמיות וחממות הטכנולוגיה בעיר, התמקד גם בבעיית ההגירה של ההייטקיסטים מירושלים, בעיה אותה מנסים מספר גורמים בעיר לפתור בשנים האחרונות, בין היתר על ידי שילוב מאות אברכים ונשים חרדיות בחברות ההייטק ובחממות בעיר.

דבריו של ברנד מגיעים למרות העבודה שסטארטפיסטים חרדים נחשבים בעיני רבים ככאלה שיכולים להחזיר את הבירה למפת ההייטק העולמית ומספר חברות חרדיות הפועלות בעיר כמו גלייד ואחרות כבר עושות חיל בתחום. לאחר שהראיון פורסם ומספר בכירים בתעשיית ההייטק החרדית הביעו בפני ברנד את מורת רוחם, חזר בו מהאמירה והתנצל בפני מספר גורמים חרדים על הדברים.

אברך בני ברקי המעורב בתעשיית ההייטק הישראלית והבינלאומית אומר ל"כיכר השבת" כי "זה ממש מזעזע שמשפט כזה נפלט בישראל 2016, דווקא בימים בהם אוהבים לדבר למען שילוב וכנגד גזענות, המשפט הזה מגיע לכותרות. מעבר לכך שמדובר בשקר, שהרי סצנת היזמות פורחת מאד בימים אלו, הרי שקשה לקבל הכללה כה גסה על מגזר שלם. חבל שאנחנו במקום כזה, וטוב שהוא חזר בו מהדברים".

מנגד, עסקן ההייטק החרדי, משה פרידמן, אומר ל'כיכר השבת' כי "כל האישים המצוטטים בכתבה הם תומכים ידועים של הפעילות של קמאטק למען ההייטק החרדי בבני ברק, וברור לנו שזו הייתה אמירה בחוסר שימת לב שהוצאה מהקשרה, ואכן מיד כשהם שמו לב הם ביקשו לשנות את הכותרת, ואפילו הפיצו סרטון מיוחד של תמיכה בהייטק החרדי".

"אני רוצה לציין שבכלל קהילת ההייטק הישראלית אוהדת ותומכת ביזמי ועובדי המגזר ואנחנו מודים להם בכל רגע" מוסיף פרידמן.

את תגובת חנן ברנד לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר