חשד להצתה • תיעוד

נזק כבד למשרדי ארגון השמאל 'בצלם'; "התקפות והכפשות"

במשרדי ארגון השמאל "בצלם" בירושלים פרצה אמש שריפה שגרמה נזק כבד למשרד ולבניין. בכיבוי אש מסרו כי השריפה פרצה בתוך משרדי הארגון. בצלם: "נמשיך לתעד עוולות הכיבוש" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כבאות והצלה ירושלים; תמונות: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשעות הערב אמש (ראשון) פרצה שריפה בבניין שבו שוכנים משרדי ארגון השמאל "בצלם", בשכונת מקור חיים בירושלים. לוחמי האש השתלטו על מוקד הבעירה, בתוך המשרדים, ומהבניין חולצו כמה בני אדם, אחד מהם נפגע באורח קל ופונה לבית החולים. נזק כבד נגרם לבניין ולמשרדים.

שישה צוותי כיבוי פעלו במקום ובכיבוי אש אמרו כי החשד להצתה מתחזק לאחר שהתברר כי מוקד השריפה היה בקומה הראשונה בה שוכנים משרדי הארגון.

צפו: משרדי הארגון לאחר השריפה (צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

צוות חקירה מיוחד הוקם בכיבוי האש ונבדק החשד כי תחילה משרדי הארגון נפרצו, זאת בשל החשד כי מוקד השריפה היה בתוך המשרדים.

ממלא מקום מפקד שירותי הכיבוי בירושלים, איל כהן, אמר כי "למקום הגיעו שישה צוותים מתוגברים במנוף. הכבאים עבדו בחירוף נפש. התברר לנו שמדובר בשריפה במשרדים שבקומה הראשונה. עשן עלה לכל הקומות בבניין. חקירה מסודרת תיערך מחר בבוקר".

הבניין בו שכנו משרדי הארגון, אמש

מבצלם נמסר אמש כי "בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדי בצלם, אולם מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבנין, שאינם עובדי בצלם. למרבה המזל איש לא נפגע".

"אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם", נמסר מהארגון, "מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

צפו: כוחות הכיבוי פועלים בזירת השריפה (צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

יצוין כי בתחילה היה חשש ללכודים בבניין אך לבסוף חולץ מהמקום אדם אחד ששהה בקומה הרביעית, המשמש כחזן בבית הכנסת הנמצא בקומה השלישית במבנה. הוא פונה כאמור במצב קל לבית החולים.

הבוקר, משרדי ארגון השמאל נשארו סגורים בהוראת המשטרה עד לחקירה שתבוצע במקום. בכניסה לבניין הוצב מאבטח. יצוין כי בחודשים האחרונים הבניין הובטח לסירוגין בעקבת איומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר