בצל ההסתה: רמת השרון בוחרת ראש עיר

ארבעה מתמודדים בבחירות שנערכות היום לראשות עיריית רמת השרון, לאחר שראש העיר הקודם הורשע בפלילים. מערכת הבחירות לוותה בהסתה כלפי המועמד החרדי יעקב קורצקי (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יעקב קורצקי (מתוך דף הפייסבוק: יעקב קורצקי - ראש העיר של כולם)

אחרי מערכת בחירות סוערת שכללה אף דברי הסתה נגד המועמד חרדי שהוצב ברשימת יהדות התורה לכנסת, 36 אלף בעלי זכות הבחירה ברמת השרון יצאו הבוקר (שלישי) לבחור ראש עיר מבין ארבעה מועמדים.

ארבעה מתמודדים לתפקיד: ראשת העיר בפועל שירה אבין, סגנה הדתי יעקב קורצקי, חברת המועצה דוברת וייזר והאופוזיציונר אבי גרובר.

הבחירות הן לראשות העיר בלבד והמנצח יכהן בתפקיד מעט פחות משלוש שנים, עד לבחירות המקומיות באוקטובר 2018.

הבחירות מתקיימות בעקבות הרשעתו של ראש העיר הקודם יצחק רוכברגר בפלילים. בית המשפט השלום בתל אביב הטיל עליו קלון וגזר עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 40 אלף שקל.

בתום מערכת בחירות סוערת במיוחד, התפרסמו שלטי חוצות של ראשת העיר בפועל שירה אבין שבה היא נראית בתמונה לצדו של סגנה הדתי קורצקי כאשר כיפתו השחורה מודגשת בשל זווית הצילום ועל התמונה נכתב באותיות מודגשות השאלה: "מי לדעתך ישמור טוב יותר על רמת השרון שלך?".

ההסתה בבחירות

התגובות הזועמות לא איחרו לבוא. קורצקי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שירה יודעת שזה לא נכון, המאבק פתוח בין כל המועמדים והוא ממש לא בין שנינו בלבד. אז למה שירה העלתה את שלט החוצות הזה? כי היא חושבת שכולכם גזענים. שאם תראו כיפה שחורה ותאמינו שהמאבק הוא רק בין שנינו, תיבהלו ותנהרו בהמוניכם לקלפי כדי לבחור בה".

במטה של אבין סירבו להתנצל והבהיר את מה שהתמונה הראתה שהבחירות הן בינה לבין מועמד חרדי. "ההאשמות המופרכות על גזענות הן ניסיון כושל להסיח את דעת הציבור מהעיקר - שהוא עתידה של רמת השרון. שירה אבין מביאה לציבור את העובדה כי יעקב קורצקי הוא חרדי שנכלל בבחירות האחרונות ברשימת יהדות התורה לכנסת. הניסיונות של קורצקי, אדם לגיטימי המשמש גם כסגנה, להפוך את העניין הזה לגזענות – משולל כל יסוד וייכשל. ראוי שתושבי רמת השרון ידעו את השקפת עולמו, למרות ניסיונות ההסתרה שנעשו".

יצוין כי רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין, הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר