הילולת הבאבא סאלי

מדוע הראשל"צ הגר"ש עמאר נעדר מההילולא בנתיבות?

במשך שנים רבות הוזמן הראשל"צ הגר"ש עמאר להשתתף בהילולת הבאבא סאלי זע"א בנתיבות אך השנה לא הגיע. אנשיו מאשימים את בכירי ש"ס שמצידם מכחישים כל קשר למוזמנים (חרדים, בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
כך זה נראה בשנה שעברה (צילום: יעקב כהן)

מידי שנה מתקיימת בעיר נתיבות הילולת הבאבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירא זיע"א, כאשר בערב ההילולא נערכים שני אירועים, הראשון - האירוע המרכזי בראשות האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא ובהשתתפות רבנים, דיינים וראשי ישיבות יחד עם הציבור הרחב הפוקד את הציון, ולאחר מכן נערך אירוע נוסף ומצומצם.

בשנה שעברה נרשם באירוע רגע נדיר - לחיצת יד בין הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר. בנוסף, נרשמה לחיצת יד נוספת בין הגר"ש עמאר ליו"ר ש"ס אריה דרעי.

אלא שהשנה הגר"ש עמאר לא הגיע להשתתף באירוע המרכזי ושמו אף הוסר ממודעות הרחוב כאשר לעומת זאת בהזמנה לאירוע הפנימי והמצומצם, הופיע שמו של הרב עמאר, אך ללא תואר "הראשון לציון".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הראשל"צ הגר"ש עמאר הוזמן רק אמש (שלישי) להילולא ורק לאירוע הפנימי הנערך באוהל הסמוך ולא לאירוע המרכזי שנערך ברחובה של עיר עם הרבנים וציבור המשתתפים - אירוע אליו הוזמן הרב, לטענת מקורביו, במשך למעלה מעשרים שנה.

עם זאת, למרות ההזמנה, בחר הראשל"צ הגר"ש עמאר שלא להגיע לאירוע ולא להשתתף בהילולא. לעומת זאת, הראשון לציון הגר"י יוסף השתתף באירוע המרכזי וכך גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בסביבת הגר"ש עמאר מפנים אצבע מאשימה לבכירי תנועת ש"ס. לטענתם - אלו לחצו על חצר משפחת אבוחצירא שלא להזמין את הגר"ש עמאר לאירוע המרכזי וגם שהתואר "הראשון לציון" לא יוזכר במודעות.

אחד ממקורביו של הרב עמאר, מוסיף להאשים ואומר כי "יש הוראה, שהיא לא כזו נסתרת, לנסות ולפגוע ברב עמאר, להחרים אירועים בהם הוא משתתף ולבטל לו שיעורים וכנסים. מי שמחפש להרבות תורה ואחדות - לא מתנהג כך. ולמרות הכל, הרב סולח ומוחל".

מנגד, בכיר במוסדות מכחיש זאת בתוקף וטוען כי הרב הוזמן לשני האירועים ובחר להשתתף רק באירוע הפנימי ולכן שמו מופיע רק בהזמנות אלו. בלשכת הרב מכחישים כי הרב הוזמן לשני האירועים.

בש"ס מכחישים את הטענות נגדם ואומרים כי הם אינם אחראים על האירוע או על המוזמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר