טעות או אנטישמיות?

בית הכנסת בטהרן הוחרב עד ליסוד; השלטונות: "בטעות"

השלטונות בטהרן טוענים כי בית הכנסת נהרס בעקבות "טעות אנוש" של המהנדס במקום, אך יהודים מקומיים חוששים כי ההרס נעשה ממניע אנטישמי. צפו בתמונות שהגיעו ל"כיכר השבת" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(המייל האדום של כיכר השבת)

אנטישמיות או טעות אנוש? חברי הקהילה היהודית בטהרן נדהמו לגלות בסוף השבוע (שישי) שאחד מבתי הכנסת בעיר נהרס לגמרי במהלך עבודות עפר שהתרחשו במקום. השלטונות מסרו ליהודים המקומיים כי בית הכנסת נהרס בעקבות "טעות אנוש" של המהנדס במקום, אך יהודים מקומיים חוששים כי ההרס נעשה ממניע אנטישמי.

חבר בקהילה היהודית המקומית סיפר ל"כיכר השבת" כי בבית הכנסת מתפללים עשרות מחברי הקהילה, שבעקבות ההרס נאלצו לעבור להתפלל בביתו של חבר הקהילה, לשם גם פונו ספרי התורה וספרי הקודש שניצלו מההרס.

בתמונות שנשלחו ל"כיכר השבת" ניתן לראות כי חלק מספרי הקודש חוללו ונהרסו במהלך ההריסה, אך ספרי התורה ניצלו וכאמור חברי הקהילה פינו אותם לבית אחד המתפללים.

הקהילה היהודית בטהרן מונה אלפי משפחות שנותרו באיראן גם לאחר תקופת שלטון השאה, תקופה בה היו לישראל יחסים מדיניים קרובים עם איראן. היהודים המקומיים משתדלים להימנע משיחות פוליטיות על מנת שלא להסתבך עם השלטונות שמצהירים כי אין להם בעיה עם יהודים אלא רק עם הציונות ועם מדינת ישראל.

למרות זאת, לעתים רחוקות חווים חברי הקהילה אנטישמיות. על פי רוב חברי הקהילה מעדיפים שלא להתלונן על התקיפות מחשש שיסתבכו עם השלטון המוסלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר