העצורים התקבלו בריקודים • תיעוד

יונה מרצבך משחזר את המעצר: "כוח בילוש עצר אותי בבית הכנסת"

בסוף השבוע התקבלו עצורי 'הפלג הירושלמי' בשירה וריקודים, בליל שבת ליוו אותם מתפללים ולאחר הסעודה ערכו בבתיהם "עונג שבת" עם רבנים. אחד העצורים שחזר את המעצר בפני מקורביו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חגיגות שחרור העצורים (באדיבות המצלם)

עשרות בני אדם ליוו בליל שבת, לאחר תפילת ערבית, את שלושת העצורים החשודים בהפצת חוברות הסתה כנגד חיילים חרדים - יונה מרצבך, בנימין חייט ושלמה פיין, בשירה אדירה וריקודים אל ביתם בבני ברק ובמודיעין עילית.

לאחר סעודת שבת באו רבים לברך את העצורים על שחרורם ולחזקם על פעולתם. הגאון רבי דוד מינצר, מראשי ישיבת כנסת יצחק חדרה, השתתף אף הוא ב"עונג שבת" בבית העצור פיין ונשא דברים.

בדבריו פנה אל העצור פיין ואמר לו כי זכה במעצרו לקדש שם שמים ברבים, ובזכות המסירות נפש שעשה יזכה לשקוע בעמל התורה בשלוות הנפש ובהרחבת הדעת, ושלא יצליחו גורמי הצבא בפעולותיהם להרס עולם התורה.

לאחר מכן כשפנה הרב מינצר לצאת חיזק את אשתו של פיין ואמר לה כי הוא בטוח שבעלה גרם קורת רוח בשמים ושכרו רב, ובירכה שבזכות כך יזכו לבנים ובני בנים שיאירו את עולם התורה.

הרב מיכל טוקצינסקי, רב בית הכנסת היכל הגרי"מ ורבה של נאות הפסגה, שהשתתף אך הוא בעונג שבת אמר כי נוצר חלילה מצב שדברים שהיו מחוץ לתחום נכנסו למחנה והפכו לאופציה. "שומעים היום רחמנא ליצלן על מקרים בהם בחור שנחלש בלימוד שמציעים לו את האופציה הצבאית, זכה הרב פיין שהקריב את עצמו למען הכלל כדי לעצור את התופעה הקלוקלת הזו וכי בזכות כבוד התורה שהורם על ידו וזכות הרבים יעמדו לו שלא יינזק חס ושלום".

גם בבני ברק המתינו חבריהם של העצורים ליד ביתם וקיבלו אותם בשירה וריקודים. בליל שבת חבריו של האסיר יונה מרצבך ליוו אותו לביתו לאחר סיום תפילת ערבית.

יונה מרצבך בשיחה עם מקורביו אמש מגולל את שלבי המעצר וסיפר כי "ביום שלישי בבוקר, כשיצאתי לבית הכנסת עם תיק הטלית והתפילין מהבניין בו אני מתגורר, עצרו אותי מיד כוח בילוש שלקח אותי חזרה לביתי וביצעו חיפוש בכל הבית כשהם הופכים וזורעים מהומה בבית, בחיפוש לא העלו דבר חוץ מכמה דפים ישנים שהחליטו להתעניין בהם".

"במעצר עצמו הנחתי טלית ותפילין, דבר שכמעט לא זכו אליו האחרים שלא הספיקו להצטייד בטלית ותפילין, עצור אחד למשל הצליח להניח טלית ותפילין ממש סמוך לשקיעה אחרי שנכמרו רחמיו של אחד מהשוטרים בבית המעצר", סיפר מרצבך.

לדבריו: "ידעתי מהיום הראשון שהתחלתי לפעול נגד גזירת הגיוס שיום אחד עוד יעצרו אותי, כי המדינה פה החליטה על חיסול החברה החרדית כפי שהיא היום - מרוחקת ועצמאית מהחילונים, ההקשר למעצר יכול להיות כמעט על ענין ודבר, בדיוק כפי שהעילה למעצר האחרון מגוחך".

"השופטים בבית המשפט לא הצליחו להבין את המהלך של המשטרה", טען מרצבך, "אמנם נכון שבבית משפט השלום השופט פסק על המשך הארכת מעצר, אבל נימק שזה בגלל מסוכנות לציבור שבשעה שאנחנו במעצר זה מונע מלהטריד חיילים חרדים, טיעון שצריך הבנה בפני עצמו. ועל החוברת עצמה שלא הוכח כל קשר בינינו אליה, אמר השופט שיש בה טעם רע...".

יצוין כי בבית המשפט המחוזי ביטלו את המשך הארכת המעצר ונפסק כי זה אינו מידתי כלל ועיקר ביחס לטענות נגד הנאשמים.

גם בקשר לתביעה האזרחית שהגיש יהודה גליקמן אומר מרצבך כי הוא רגוע לחלוטין כבר מהרגע הראשון. "יש לי בטחון בקדוש ברוך הוא שיעזור לנו מול אותם גורמים", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר