מעטפות הכסף

בית המשפט העליון דן בערעור אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיע הבוקר שוב לבית המשפט העליון, לדיון בערעור שהגיש על הרשעתו בפרשת טלנסקי - מעטפות הכסף ועל עונש המאסר של 8 החודשים שנגזר עליו (ארץ)

אולמרט בחודש שעבר בביהמ"ש העליון (צילום: אמיל סלמן - פול, פלאש90)

פרשיות אולמרט: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיע הבוקר (שלישי), שוב לבית המשפט העליון לדיון בערעור שהגיש על הרשעתו בפרשת טלנסקי, או בכינוייה מעטפות הכסף.

במסגרת הפרשה, מואשם אולמרט כי קיבל 300 אלף דולר מאיש העסקים משה טלנסקי, בזמן שכיהן כראש העיר ירושלים ושר התמ"ת. פרשיית מעטפות הכסף מתנהלת מזה כמה שנים, בתחילה זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את אולמרט מחמת הספק, אולם לאחר מכן נחשפו הקלטות של שולה זקן, העליון החזיר את התיק למחוזי שהרשיע את אולמרט וגזר עליו שמונה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי.

כאמור, כעת יתקיים הדיון בערעור, כשעיקר הטענות של סנגורי אולמרט יופנו לגבי העונש. הסנגורים יטענו כי השופטים לא התחשבו בתרומתו של אולמרט למדינה ובפרק הזמן הרב שחלף מעת ביצוע העבירות.

בימים האחרונים נעשה מאמץ מצד סנגורי אולמרט לחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות, כך ששמונת חודשי המאסר ירוצו בחופף לשנה וחצי מאסר שנגזרו עליו בפרשת הולילנד, אולם זאת ללא הצלחה.

לעומת זאת, בפרשה אחרת הצליחו הסנגורים, ואתמול נחתם הסדר טיעון בתיק שיבוש הליכי משפט, ולפיו אולמרט יודה בעבירות והפרקליטות תדרוש חצי שנת מאסר בחופף לעונש שכבר נגזר עליו.

במקביל, מתנהל בבית המשפט הערעור שהגישה המדינה על הזיכוי של אולמרט בפרשת ראשונטורס, והערעור של אולמרט על הרשעת בתיק מרכז ההשקעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר