הותר לפרסום

בנו של נסראללה הפעיל חוליית טרור שתכננה פיגועים בישראל

הותר לפרסום כי בפעילות השב"כ וצה"ל, נחשפה חוליית טרור בטול כרם, שהפעיל בנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שתכננה לבצע פיגועי ירי בישראל. כתבי אישום הוגשו נגד המחבלים (צבא)

ב. ניסני וקובי רוזן | כיכר השבת |
חסן נסראללה ובנו ג'וואד (צילום: מתוך ynet)

המלחמה בטרור: הותר לפרסום כי בפעילות של השב"כ צה"ל והמשטרה, נחשפה בחסדי שמים חוליית טרור שהפעיל בנו של מנכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שתכננה לבצע פיגועי ירי והתאבדות שסוכלו.

מחקירת השב"כ עלה המדע הבא: ג'ואד נסראללה, בנו של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, גייס באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט את מחמוד ז'עלול, פלסטיני תושב טול כרם.

מחמוד זע'לול, הונחה על ידי מפעיל חיזבאללה בשם פאדי לפתוח כתובת דוא"ל, דרכו קיבל הנחיות לגייס חברי חולייה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

כך פעלה השיטה (תרשים: תקשורת שב"כ)

בין היתר הונחו חברי החוליה לפעול בערוץ תקשורת חשאי בהתאם להנחיות שקיבלו ובמסגרתו קיבלו הנחיות לביצוע פיגועים באמצעות שימוש בחגורות נפץ, הכנת מחבלים מתאבדים, איסוף מידע אודות מחנות אימונים ועוד.

הנחייה נוספת הייתה לבצע מעקב ואיסוף מידע אודות כוחות הביטחון אשר פועלים באיזור.

חברי החוליה ביקשו מחיזבאללה סיוע בהשגת אמצעי לחימה וכספים במטרה להוציא לפועל את הפיגוע. בחיזבאללה העבירו לחוליה 5,000 דולר,באמצעות העברות כספים מחו"ל לצורך קידום ביצוע הפיגוע.

בנוסף, מחמד מצארוה ואחמד אבו אל עז רכשו מראש החוליה, מחמוד זע'לול, נשק ונעצרו טרם מימוש פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל, כשברשותם נמצא הנשק שבאמצעותו התכוונו לבצע את הפיגוע. הנשק מסוג "קרלו" הוסגר במהלך החקירה.

חברי החוליה שנעצרו (צילום: תקשורת שב"כ)

המחבלים, חברי החולייה שנעצרו בפרשה הם: ראש החוליה - מחמוד זעלול, יליד 83, תושב זיתא ליד טול כם, היה כלוא לשעבר בשנים 2001-2005. רבאח לבדי - יליד 87', גם הוא היה כלוא בישראל בשנים 2002-2007 וכן בשנים 2008-2011.

בנוסף נעצרו, מוחמד זעלול, מוחמד מצארוה ואחמד אבו אלעז, כולם בני 19 תושבי טול כרם.

בשב"כ אומרים כי מדובר בניסיון נוסף של חיזבאללה לבצע פיגוע בישראל, כאשר בשנים האחרונות יחידה 133 של חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות טרור בשטח ללא הצלחה.

לדברי גורמי הבטיחון מדובר באירוע חריג ביותר בו הבשילה חוליית טרור מאוכוונת חיזבאללה שתכננה לבצע פיגוע.

עוד אומרים בשב"כ כי "ארגון החיזבאללה מנסה לרכוב על גל הטרור הפוקד את ישראל בתקופה האחרונה ופועל נמרצות לליבוי הרוחות בשטח, בכך שתורם להסתה הגוברת באמצעות ניצול האוכלוסייה הפלסטינית ופיתוי הצעירים לבצע פיגועים בהנחייתו בתמורה לתשלום כספי.

"ארגון החיזבאללה עושה שימוש בגיוס ובהפעלה מרחוק של חוליות טרור תוך שימוש בתווך האינטרנט באופן חשאי במטרה להוציא לפועל פעילות טרור מרחוק ובחתימה נמוכה".

כנגד חברי החוליה, הוגשו כתבי אישום בבית משפט הצבאי ביהודה המייחס להם, בין היתר, את העבירות הבאות: חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, הכנסת כספי אויב לאזור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, קשירת קשר לירי לעבר אדם, שיבוש הליכי משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר