ליצמן: "לא אאפשר שקנאביס יתגלגל ברחובות"

בוועדת הבריאות בכנסת דנו על מהפכת השימוש בקנאביס של שר הבריאות יעקב ליצמן שצפויה לצאת לדרך בעוד מספר שבועות, ליצמן הבהיר כי המשרד יפעיל פיקוח מחמיר בעניין (בריאות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מהפכת הקנאביס: ועדת הבריאות של הכנסת יחד עם הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול קיימו הבוקר (רביעי) דיון משותף בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, בנושא המתווה המתגבש להסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל.

השר ליצמן אמר בדיון כי "אם הרפורמה, הצפויה לצאת לדרך תוך מספר שבועות, תתנהל כשורה וללא בעיות, אאפשר גם לרופאים מטפלים, ולא רק ליחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, לתת מרשם קנאביס למטופליהם על פי התוויות משרד הבריאות. החולים צריכים לקבל את הקנאביס בכבוד, ללא המתנה וללא הלוך ושוב".

"עם זאת" ציין ליצמן: "אני מדגיש שנפעיל פיקוח מחמיר בעניין ונדאג כי רק מי שזקוק לקנאביס יקבל אותו. מעל 23 אלף איש משתמשים כיום בקנאביס רפואי בישראל, ובגרמניה כעשרת אלפים. הגזמנו קצת". עוד ציין השר ליצמן כי הוא מתנגד לייצוא קנאביס, והדגיש: "לא יהיה מצב שהמגדלים יחלקו את הקנאביס, נגמר המצב הזה".

יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה: " זוהי שעת חסד. כולנו מבינים שאנחנו בדרך למדיקליזציה של הקנאביס".

עם זאת, פעילים לקידום שימוש בקנאביס רפואי קראו לליצמן להרחיב את כמות הרופאים המאשרים כבר עתה, עוד לפני הרפורמה: "אנשים גוססים, שוב הבטחות גרנדיוזיות ובינתיים אין תשובות לחולים".

השר ליצמן הגיב: "קיבלתם אצבע ואתם רוצים את כל היד. לא אאפשר שקנאביס יתגלגל סתם ככה ברחובות. אני מוכן להקשיב ולבחון את הרפורמה כעבור חצי שנה".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, הדגיש: "תמיד יהיו חולים שלא יאושר להם טיפול בקנאביס. זה נכון גם לגבי תרופות אחרות. זה נושא רפואי, מתקיימות בדיקות רפואיות והתוויות על ידי טובי המומחים וצריך לכבד את זה".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר כהן, סיכם את הדיון ואמר: "אני מברך את השר ליצמן על ההתקדמות המהירה והנחושה בקידום הרפורמה. הטענות שנשמעו לא נופלות על אוזניים ערלות וייבחנו תוך חצי שנה מתחילת הרפורמה. אנא היו סבלנים".​

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר