בישראל תוקפים: "צרפת תציע לקיים ועידה גם עם דאעש?!"

בישראל תוקפים בחריפות את היוזמה הצרפתית לכינוס ועידה בינלאומית לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. גורם מדיני תהה אם צרפת תכנס ועידה עם דאעש וטען כי מדובר בהגיון "עקום" (מדיני)

נתניהו עם נשיא צרפת (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

בישראל ממשיכים לתקוף בחריפות את "היוזמה הצרפתית", לכינוס ועידה בינלאומית לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וטוענים כי מדובר בהגיון "עקום".

גורם מדיני בכיר תקף את ההצעה ותהה "האם צרפת תקרא גם לוועידה בינלאומית עם דאעש שמבצעת פיגועי טרור בצרפת?!"

בישראל טוענים כי מכיוון ששר החוץ הצרפתי לורן פביוס, הצהיר כי במידה והועידה תכשל, צרפת תכיר במדינה פלסטינית, הפלסטינים לא יהיו מוכנים להגיע לוויתורים והסכמות. "זאת עובדה מהותית וגישה שגויה, מדוע שהפלסטינים יוותרו על פסיק בוועידה אם הם יודעים מראש שאם לא יתקדמו, אז יקבלו את מה שהם רוצים?".

הגורם הוסיף: "הצרפתים יודעים שהיוזמה שלהם חסרת סיכוי אבל הם עושים הכול כדי לנסות להותיר חותם ולהראות שהם שחקן רלוונטי בזירה הבינלאומית".

במקביל, בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, האשימו את יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג, כי הצרפתים תיאמו איתו את המהלך, בביקורו בפריז בשבוע שעבר. הרצוג הכחיש את הטענות ומסר: "אני מכחיש את זה לחלוטין וממילא לא ייצא מזה כלום כי גם נתניהו וגם אבו מאזן פחדנים ולא רוצים להתקדם. ועידה בינלאומית שתניע מהלכים מדיניים היא לא בהכרח דבר שלילי, אבל ברור לי ששניהם פחדנים ולא רוצים ולא מסוגלים להתקדם".

גם בארצות הברית לא התלהבו מרעיון הוועידה. דובר הבית הלבן אמר בתגובה: "עמדתו היא שעדיף לקיים משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע להסכמות על הסדר קבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר