לא מתנצלים

מנסח מודעת האבל של 'אגד' ל"כיכר השבת": "החלטתי לכתוב בלי שמות, לא זלזלנו"

אריה פרנקל, היועץ החרדי של אגד שניסח את מודעת האבל מעוררת הסערה, אומר כי היה "שיקול רציני מאוד", אך לא מסביר מדוע נמחקו שמות ההרוגים ותוקף את התקשורת החרדית (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

סערת מודעת האבל של 'אגד': יום לאחר פרסום מודעת האבל של חברת אגד, לששת הרוגי אסון 402, שעוררה סערה וזעם, הן בציבור החרדי והן בציבור הכללי, ואף גררה תגובות של חברי כנסת, היועץ החרדי של אגד, אריה פרנקל, שניסח את המודעה, לא מביע התנצלות, אך רומז כי תהיה מודעה נוספת.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר פרנקל על מאחורי הקלעים בניסוח המודעה. "היה שיקול מאוד רציני, כתבתי את המודעה במשך כמה שעות בכמה גרסאות כולל שמותיהם, אך לבסוף החלטתי שאני לא כותב שמות".

הוא לא מסביר מדוע החליט למחוק את השמות, אך אומר כי "תמיד צריכים להיות קשובים לדעת הציבור. אני חושב שמה שעשינו לא היה מתוך התנשאות ובוודאי שאני לא עשיתי את זה מתוך זלזול בגלל המעורבות המשפחתית והרגשית שלי", הוסיף.

למה אתם לא אומרים טעינו ומפרסמים מודעה חדשה?

פרנקל: "תחכה יום או יומיים".

כאמור, מלבד היותו יועץ אגד למגזר החרדי, פרנקל גם מעורב משפחתית בתאונה הקטלנית, כאשר ההרוגה מרת חנה פעשא פרנקל ע"ה, היא אחייניתו.

"אתה צריך ליצור הפרדה מוחלטת בין המחויבות המקצועית לבין הרגש האישי", הוא אומר. "אוי ואבוי אם לא תעשה כך. מי שלא עושה זאת צריך למצוא מקצוע אחר".

מדוע החזרתם את הנהג חיים ביטון לעבודה למרות שהיו בעבר תלונות נגדו?

פרנקל: "מכיון שאגד נחקרת בנושא, היא מנועה מלדבר כדי לא לשבש חקירה וכשהיא תיגמר ויוגש כתב אישום נגיב".

פרנקל מביע תמיהה על הביקורת מצד העיתונאים החרדים, וזאת לטענתו משום ש"המודעות האלה עוברות את עיניהם של מבקרי העיתונים ואף אחד לא העיר הערה". הוא הוסיף ואמר כי "התקשורת החרדית נהגה בנו שלא בצדק משום שאף אחד לא התקשר לשאול מה קרה. קודם תלו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר