לא רק בישראל

גם בלונדון: מלחמה על עצמאות החינוך החרדי

פקחי משרד החינוך האנגלי הגישו דוחות נגד מספר חיידרים בצפון לונדון, שם מרוכזת הקהילה החסידית הגדולה, על הזנחת הלימודים בשפה האנגלית, מצנזרים נשים ומוחקים את חג המולד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים חרדים (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

לא רק בישראל: פקחי משרד החינוך האנגלי הגישו בימים האחרונים דוחות לפיהם החינוך במספר תלמודי תורה במחוז האקני בצפון לונדון, שם מרוכזת הקהילה החסידית הגדולה בעיר, מזניחים את הלימודים בשפה האנגלית, מצנזרים תמונות של נשים ומוחקים את איזכור חג המולד.

הפקחים מתמקדים בתלמודי התורה של חסידויות סאטמר, מחנובקא ובית ספר לבנות של חסידות גור.

לטענתם בחיידרים 'ייטב לב' של סאטמר ו'בית אהרון' של מכנובקא בעלזא, אין התקדמות משמעותית מאז הבדיקות הקודמות שנעשו על-ידי משרד החינוך.

"תלמודי התורה מלמדים בשפת האידיש ולא מנגישים את הילדים לחיים מודרנים", נכתב בדוח. "אין כמעט דגש על לימודי מקצועות חול והילדים לא מבינים ולא קוראים בשפת האנגלית".

עוד נכתב כי גם במקצוע החשבון רמת הלימודים נמוכה ואינה מכשירה את התלמידים לחיים האמיתיים.

לטענת הפקחים, תלמידי החיידרים לא מקבלים הזדמנות להכיר ילדים מקהילות ותרבויות שונות בכדי ללמוד לכבד דעות נוספות.

בנוסף, טענו הפקחים, כי המנהלים אסרו על התלמידים לשוחח עימם. עוד טענו כי המילים "חג המולד" היו מחוקות בספרי הלימוד וכך גם לא אוזכרו נשים בספרים.

לדברי גורמים בקהילה, מדובר בנסיון התערבות בוטה מצד השלטונות בתכני הלימוד כמו גם בתנאים החינוכיים הנהוגים בתלמודי התורה. "צריך לזכור שמדובר בבתי ספר פרטיים והמדינה מנסה בכל אופן להתערב", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר