יותר מהדרין, פחות בריא

פחות סידן, יותר קלוריות: מוצרים בהכשר בד"צ - בריאים פחות

מבדיקת "חדשות 2" עולה כי במוצרים שבכשרות בד"צ, יש פחות סידן וחומרים בריאים ויותר קלוריות, סוכר וחומרים לא טבעיים מכשרות רגילה. הסיבה: במהדרין משתמשים בחומרים זולים יותר (חרדים)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לחרדים מגיע פחות? מוצרים בעלי כשרות בד"צ בריאים פחות ועם חומרים בעייתים יותר מאשר מוצרים בכשרות רגילה, כך עולה מבדיקה שערכו בחדשות2. גורמים בענף טוענים כי אכן בחברות משתמשים במוצרים זולים יותר.

מהנתונים שהתגלו בכתבה עולה, כי מוצרים בכשרות בד"צ הכילו פחות סידן ומרכיבים בריאים, ולעומת זאת הכילו יותר פחמימות וקלוריות ומרכיבים לא טבעיים.

כך למשל, ביופלה של תנובה, בכשרות בד"צ היה גרם אחד פחות של סידן מאותו המוצר בכשרות רגילה, לעומת זאת בכשרות הבד"צ היה 2.4 גרם יותר של פחמימות. ביופלה תות של תנובה, היה במוצר בכשרות הבד"צ רק 110 מ"ג סידן לעומת 160 מ"ג במוצר בכשרות הרגילה.

בשקולד אוורירי של חברת עלית, נמצא כי בכשרות הבד"צ יש 15 קלוריות יותר מבכשרות הרגילה, אך פחות גרם של חלבון.

ולא רק במוצרים אלו, הבדיקה בדקה גם את הפיצה המשפחתית של זוגלובק, שם נמצא כי שוב בכשרות הבד"צ היו יותר קלוריות מכשרות רגילה, ובנוסף בכשרות הבד"צ היה גרם וחצי סוכר יותר מהכשרות הרגילה וכן 10 גרם יותר של נתרן.

באסם מייצרים שני סוגי מרקי עוף, האחד עם כשרות רגילה ללא מונוסודיום גלוטומט ובעל רכיבים טבעיים בלבד, ואילו המרק עוף בכשרות בד"צ מכיל מונוסודיום גלוטומט ולא מיוצר כלל מרכיבים טבעיים.

ולמה ישנם הבדלים? גורמים ברשתות המזון ששוחחו עם חדשות 2 טענו כי בחברות המזון משתמשים במוצרי הבד"צ בחומרים זולים יותר, זאת בכדי לכסות על עלויות הכשרות היקרה יותר.

מומחה למזון ולכשרות שהתראיין לכתבה אמר כי "לא אמור להיות הבדלים, אני יודע איך מרכיבים את המוצרים האלו. אין סיבה שבשוקולד יהיה הבדל. לציבור החרדי מוכרים ביותר זול, ולכן הם יתנו את המוצר הפחות איכותי".

גם רקפת אריאלי, דיאטנית קלינית בבית החולים הדסה, הצטרפה לטענה: "הרבה מאוד מחומרי הגלם באופן כללי שיש להם אישור בד"צ, הם יהיו יותר יקרים וחלק מהשיקול זה שיקול כלכלי. אז ישתמשו בכמות שונה על מנת להשוות את הערף הכלכלי של אותו מוצר, אז אולי ישימו פחות חלבון וקצת יותר פחמימות".

מחברת זוגלובק נמסר בתגובה לחדשות 2: "במקרה של הפיצה ההבדלים נובעים מדרישות ההשגחה של סוגי הכשרויות השונים, דבר המשליך על הערכים התזונתיים של המוצר הסופי".

מחברת אסם נמסר: "לאסם סידרת מרקים עם רכיבים טבעיים שכולם בכשרות בד"צ. באבקת מרק העוף בלבד לא ניתן היה לפתח מוצר מרכיבים טבעיים בלבד בכשרות בד"צ ולכן המוצר בכשרות רגילה".

בחברת תנובה הגיבו: "הפער בין הרכיבים במוצר יופלה לבן טבעי נובע משימוש ברכיבים המאושרים על ידי בד"צ. הפער בין מוצרי יופלה פרי בד"צ וכשרות רגילה נובע משימוש ברכיבים המאושרים על ידי בד"צ ולכן המחיר גם זול יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר