ערב הצדעה לידידי המוסדות היהודים במוסקבה • תיעוד

"ערב הצעדה" מיוחד לידידי ותומכי 17 מוסדות החסד היהודים במוסקבה נערך השבוע בשילוב חגיגת "שבע-ברכות" לבת רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר • צפו בתיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: לוי נאזרוב)

"ערב הצעדה" מיוחד לידידי ותומכי 17 מוסדות החסד היהודים במוסקבה נערך השבוע בשילוב חגיגת "שבע-ברכות" לבת רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

מוסדות תורה וחינוך פורחים זה לצד זה, מאז חזרה עטרת תפארת יהדות מוסקבה ליושנה, ולצדם הוקמו ארגוני צדקה וחסד, המהווים היום חוד החנית בפעילות כללית למען מאות ואלפי יהודי מוסקבה.

אירוע ההצדעה נערך בלובי הבניין הגדול של "מרכז החסד היהודי שערי צדק" בשכונת "מארינה רושצ'ה", בהשתתפות עשרות ידידים ותומכים, העומדים לצדם של ארגונים אלו בתמיכה וסיוע במשך כל ימות השנה, כשותפים מסורים למען הנזקקים.

הערב נפתח בקביעת המזוזה וחנוכת הבית ב"מרכז ביקור חולים - מוסקבה", שהחל השבוע להפעיל את המטבח החדש והמשוכלל, בו יפיקו את מנות האוכל למען משפחות שאחד מבני הבית אושפז והמשפחה זקוקה לאוכל חם ומזין.

רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, קבע את המזוזה בפתח הראשי ולאחר סיור במרכז החסד, העניק מגילת אסתר יוקרתית על קלף, לתורם הנכבד מר נתן ליכטנפלד.

האורחים הרבים ראו גם מקרוב את התקדמות הבנייה של פרויקט "יד ליד" אשר יפתח אי"ה בחודש הקרוב את שעריו, ובו סופרמרקט רחב ידיים של "ריהוט וביגוד יד שנייה" למען משפחות ברוכות ילדים ומעוטי יכולת.

במהלך האירוע, העניק הרב הראשי יחד עם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, תעודות הוקרה לידידי המרכז.

את הערב הנעימו האמנים שמעון סקלאר ואברהם לונגער, בשירי נשמה ו'גראמען' - חריזה מיוחדת לכבוד השבע ברכות. לאחר ברכת המזון ו'שבע ברכות', נערכו ריקודי שמחה לכבוד שמחת חתן וכלה ועולם החסד שנבנה, בונה וייבנה הלאה אי"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר