המסמך בפרסום ראשון

מרן הרב עובדיה בכתב ידו: "נתתי לבני הרב משה כספים"

רשות המסים דורשת מהרב משה יוסף 19 מיליון שקלים, אך לטענתו מדובר בגמ"ח ובו 2 מיליון שקל בלבד. והראיה? מסמך בכתב ידו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל המעיד כי העביר לו כספים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, כיכר השבת)

בלעדי: יממה לאחר הפרסום ב'חדשות 2' כי רשות המיסים דורשת מהגאון רבי משה יוסף תשלום מיסים בסך 19 מיליון שקלים בעקבות חשבון בנק שניהל ולטענתן הרוויח באמצעותו הרבה כסף, "כיכר השבת" חושף העתק מכתב ידו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, הכותב כי הוא מעביר את כספי הצדקה לבנו הרב משה.

הטענה המרכזית של עורכי דינו של הגר"מ יוסף, הינה שבחשבון הבנק היה בסך הכל 2 מיליון שקלים שהתגלגלו כגמ"ח - הכספים נמשכו עבור הלוואות לאברכים שרצו לרכוש דירה ואלו החזירו והפקידו בחזרה את הכספים לחשבון, כשלמעשה מדובר באותם 2 מיליון שקלים שהתגלגלו ולא בעשרות מיליונים שהופקדו בחשבון כפי טענת רשות המיסים.

לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך בכתב ידו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, מתוך צוואתו שנכתבה בכ"ה תשרי תשנ"ח בו הוא כותב כי העביר את הכספים של הגמ"ח לניהולו של בנו הרב משה.

המסמך בכתב ידו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

את המכתב שיגר מרן ל"ידידי היקר והנעלה עורך דין מר דוד גלס".

הגר"ע כותב כי הוא מעלה על הכתב את הדברים שדיבר בעל פה עם גלס: "הריני להבהיר כי נתתי לבני הרב משה הי"ו במתנה גמורה בקגו"ש כספים אשר ישמשו לצדקה וחסד לפי שיקול דעתו המלא, ולצורך פעולות אלו נפתח על ידו חשבון בנק על שמו, שנכון למועד המכתב הוא בבנק הבינלאומי הראשון סניף קרית משה ירושלים.

"כספים אלו הועברו אל בני הרב משה הי"ו הן במזומנים והן בשיקים והן בהעברות בנקאיות".

במשפחת יוסף מספרים כי מהגמ"ח נהנו מאות אברכים שהתקשו לרכוש דירות, וכי בתדפיסי הבנק של השבע שנים האחרונות הדבר מוכח שמדובר בכסף מתגלגל של הגמ"ח ולא בכספים שהופקדו מרווח כזה או אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר