אאוצ'

"לוחם חיזבאללה האמיץ" התגלה כמשחק מחשב

סרטון שפורסם באמצעי התקשורת באיראן ובהמשך בכלי תקשורת ברחבי העולם, הציג "לוחם אמיץ" שמחסל מספר מחבלים על ידי רובה צלפים. בדיקה גילתה: לא לוחם ולא נעליים - זה משחק מחשב (דיגיטל)

(צילום: מתוך יוטיוב)

הפאדיחה האיראנית: סרטון שפורסם באמצעי התקשורת באיראן ובהמשך בכלי תקשורת ברחבי העולם, הציג לוחם שמחסל מספר מחבלים על ידי רובה צלפים. על פי כלי התקשורת באיראן, מדובר ב"לוחם חיזבאללה אמיץ" שחיסל שישה מחבלי דאעש בסוריה במהלך המאבק שמנהל ארגון הטרור.

בסרטון שהפך וויראלי בשבוע האחרון נטען כי איש חיזבאללה עושה שימוש ברובה צלפים חדשני וקטלני במיוחד מתוצרת איראנית. כשכלי התקשורת שיבחו את "האומץ" של איש חיזבאללה שנלחם לבדו במחבלים, ממש כמו לוחמי היחידה הבריטית המיוחדת - SAS שחיסלו עשרות מחבלים על ידי רובי צלפים בפעילות גרילה בסוריה.

אלא שגולשים ערניים שמו לב כי בסרטון נראים "המחבלים" נופלים בצורה שטוחה, כמו גם שלאחר כל חיסול נראה סימון מרצד בתחתית המסך. מה שהעלה את חשד הגולשים כי מדובר בסרטון מזוייף. לאחר מדיקה התברר כי מדובר בסרטון מתוך משחק וידאו ישן למדי שעבר כעת לשמש את התעמולה האיראנית.

בסרטון של ערוץ היוטיוב הפופולרי Breaking News Channel לקחו את הסצנה המקורית מתוך משחק הווידאו Medal of Honor ששוחרר בשנת 2012 והציגו כיצד האיראנים ניסו לגייס את המשחק לטובתם כ"נשק חדשני ואימתני מתוצרת איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר