ללמוד ואחר-כך לעבוד: כך משלבים ביניהם

כולם מכירים את התופעה הזו שלומדים, עושים תואר אבל בסוף לא מצליחים למצוא עבודה • מסתבר שיש דרך איך לתרגם את הלימודים המפרכים לעבודה, בואו ללמוד איך הם עושים זאת נכון (משפחה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

'לומדים עובדים' לפעמים היא לא סיסמה מנצחת, המגמה המסתמנת בשוק היא 'לומדים ולא עובדים'. ייעוץ תעסוקתי יכול להוות את הדרך המאזנת בין שתי העולמות שאמנם משלימים האחד את השני אך מחייבים למצוא את הגשר ביניהם.

למה נוצר הפער בין לימודים ויישום בעבודה?

שלמה אברך, אב לארבעה, אשתו המטופלת בקטנים הייתה מורה עד לפני כשנה וכעת היא בבת מגדלת את ילדיה בבית, בעקבות בעיה בריאותית שנתגלתה במהלך הלידה של בנה הרביעי היא אינה יכולה כעת להרשות לעצמה לצאת ולפרנס. שלמה שעול הפרנסה הכביד עליו, החליט במסגרת תוכנית המותאמת לאברכים לצאת וללמוד תחת מימון מלא, הוא למד והשלים את התואר הראשון שלו בהצלחה. כאשר הוא לומד ביום ובשעות הערב מלמד תלמידים המתקשים ובכך נעזר לפרנסתו. הוא אמנם סיים את התואר בהצטיינות, אך הוא לא דמיין עד כמה יהיה קשה לו למצא את העיסוק הנכון עבורו, והקושי בשילוב בעולם התעסוקה.

• • •

דינה גידלה את עשרת ילדיה שיהיו בריאים, בגיל 40 היא החליטה באומץ רב וכנגד כל הסיכויים, המחקרים, ונבואות המשק השונות. כי היא תמצא עיסוק המתאים עבורה ויהי מה. האם תצליח דינה לצלוח משימה זו? לא בטוח.

• • •

כמה פעמים בממוצע אנחנו מתייעצים עם הסובבים אותנו? לפני יציאה, לבישה, אכילה או סתם החלטה ולו הקלה שביותר. על אחת כמה כשמדובר בהחלטות הניצבות בפנינו כמכריעות ומהוות השפעה ישירה על חיינו. הלקונה שמתגלה היא דווקא בהתייעצות לגבי מציאת עבודה שם אנחנו מוצאים את עצמנו מתפשרים. אז נכון שצריך כסף ולפרנס ולעבוד במה שיש.. אבל בהכוונה נכונה ניתן למצא גם את המקצוע המתאים וגם להאריך את תחולת העמידות וההתאמה למקצוע למשך זמן רב.

מנוחה גלברט מנכ"לית מכון שיפור, מרכזת התכנית להכשרת יועצים תעסוקתיים במרכז י.נ.ר ומומחית בייעוץ והשמה תעסוקתי מסבירה: מדוע בעצם יש צורך ביועצים תעסוקתיים "בדור שיש אפשרויות רבות אנשים צעירים ומבולבלים בו זמנית, למשק יש תכתיבים משלו, הבוסים נכנעים לאופנה הרצה במשק כביכול, ובמקום לשים לב ליכולותיו של העובד שמים לב לסימנים הטכניים, החיצוניים ולא להכלה המעשית. אמנם כמעסיק, אין להתעלם מהסממנים החיצוניים הכוללים, גיל, הופעה, יכולת ובראלית ועוד מיני מטעמים. אך ישנם תפקידים אשר דורשים מגוון יכולות שקיימים בקבוצות אוכלוסייה שונות לפי חתכי גיל, ניסיון ורמת ידע.

היא עוד מוסיפה כי הצעירים שבמשק נמצאים בתחילה במעבר מתפקיד לתפקיד, שוקלים שינוי יעדים, הם עדיין לא התחילו את החיים התעסוקתיים שלהם. בנוסף יש גם את אלו שבאמצע הדרך או בשלב התלבטות מסוים. לפני שיוצאים לשוק העבודה נדרשת השקעה מאד גדולה, לימודים, שינוי אורח החיים, התארגנות שונה. המשאבים שמשקיעים בשינוי גדולים מדי, מדוע שלא ישקיעו בדבר החשוב באמת 'בהתאמה'?

ניקח לדוגמא את בעיית ה-60 פלוס – כשתוחלת החיים עלתה, בני השישים נקראים בשיאם ומחפשים את עצמם, ייעוץ תעסוקתי נותן מענה גם לאלו ולשלבם במקומות המתאימים עבורם. בדיוק בשביל זה היועץ התעסוקתי לומד לזהות את החולשות, החזקות, התאמת הרצוי למצוי, קווי אופי, דפוס התנהגות תוך כדי עשיית סדר בדברים, הצבת היעד בתשקיף נכון מול המתלבט, בונה לו תוכנית המיועדת לפי ניתוח השוק והתאמה לפי אופיו של היוצא לשוק העבודה.

אז לפני שאתם משקיעים את מיטב כספכם זמנכם ותקופה מחייכם, פנו ליועץ תעסוקתי שיכוון וישפוך אור על אחת ההחלטות החשובות בחייכם.

מרכז ינר – המרכז המוביל ללימודי יעוץ וטיפול במגזר החרדי פותח בפניכם צוהר לעולם התעסוקה ומקיים תוכנית הכשרה ייחודית להכשרת יועצים ויועצות תעסוקתיים המאפשרת לבוגרים ליישם את לימודיהם ולסייע לאחרים להשתלב בעולם התעסוקה.

לפרטים והרשמה: 02-6321617 meytal@ynrcollege.org

לפרטים אודות הקורס ותוכנית הלימוד - הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר