פורים בצל הטרור

המשטרה הורתה לתושבי אנטוורפן: לא לחבוש מסכות

הפחד מטרור באירופה נמשך: יממה לאחר הפיגועים בבלגיה, הורתה משטרת אנטוורפן לתושבי היהודים שלא לקיים חגיגות פורים בפומבי ולא לחבוש מסכות או לירות זיקוקים כחלק מהחגיגות בפורים (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מסכות, ארכיון (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

פורים בצל איומי הטרור: מגבלות הוטלו היום (רביעי) על חגיגות פורים של הקהילה היהודית באנטוורפן שבבלגיה מצד המשטרה המקומית, זאת על רקע פיגועי הטרור. בהודעת המשפטרה נאמר כי חס איסור לחפוש מסיכות ברחוב, לירות זיקוקים ולשאת רובים או סכיני צעצוע.

מלבד האיסור על תחפושות, במסגרת ימי האבל שהוכרזו בבלגיה בשל מתקפת הטרור, נאסר לקיים חגיגות בפומבי ברחבי המדינה, מה שמונע את קיומן של מסיבות הפורים הפומביות שתוכננו.

המסר ממפכ"ל משטרת אנטוורפן (כיכר השבת)
הודעת בד"צ מחזיקי הדת (כיכר השבת)

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הרשויות בבריסל, בה בוצעו הפיגועים שגבו את חייהם של יותר משלושים בני אדם וגרמו לפציעתם של כמאתיים נוספים, הורו על ביטול האירוע המרכזי של פורים שתוכנן להתקיים בבית הכנסת הגדול בעיר, זאת מאחר שכל השוטרים ואנשי הביטחון נמצאים בכוננות עליונה ולא ניתן להקצות כוחות לאירוע.

גם אירוע פורים קטן יותר שתוכנן בעיר בוטל מאותה סיבה. האחים גת שהיו בדרכם להופעה בבריסל, נאלצו לחזור גם הם ארצה בשל ביטול הופעתם.

"העיר כולה נמצאת כעת במצב חירום, לא מחפשים את היהודים אבל אנו יודעים שמחבלי דאעש מתכננים פיגועי ראווה נוספים בעיר שנחשבת כסמל מאחר ומוסדות האיחוד האירופאי שוכנים בה". הרב מרגולין אמר כי נכון לעתה אין התרעה ספציפית על פיגועים במוסדות יהודיים, אך הסביר כי "המוסדות והסמלים היהודיים הם תמיד מטרה למחבלים ולכן אנו נוקטים באמצעי זהירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר