יש הבנות • צפו במעצרים

המשטרה: שבעה נעצרו, שניים עם סכינים; גפני נועד עם ברקת

המשטרה הודיעה כי בעימותים בבית וגן נעצרו 7 בחורים בהם שניים עם סכינים. ח"כ גפני נועד עם ראש העיר ברקת ויועצו אברמי קרויזר והגיעו להבנות לפינוי מוסכם בכפוף לאישור ביהמ"ש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני עם ברקת (באדיבות המצלם)

סאגת ישיבת "פני שמואל": אחרי שעות ארוכות של עימותים בין בחורי הישיבה בשכונת בית וגן, לבין כוחות גדולים של משטרה ויס"מ, כעת נרגעו הרוחות וישנו משא ומתן להשגת הסכם פשרה.

במהלך העימותים הסוערים, נעצרו על ידי הכוחות תוך שימוש באלימות ובכח רב, שבעה בחורים, בהם שלושה קטינים.

בעקבות העימותים והמהומות הגיע ח"כ משה גפני ללשכת ראש העיר ניר ברקת, שם נועד עמו בעניין בהשתתפות יועצו החרדי אברמי קרויזר ומעורבים נוספים.

הצדדים סיכמו בישיבה כי תוגש בקשה כתובה לבית המשפט לדחייה של שבועיים והתחייבות להריסה עצמית - אותה ישיג גפני מהישיבה, בנוסח שיוסכם על העירייה ובכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה.

דרישתו של ח"כ גפני כי תבוטל דרישת העירייה מהישיבה לשלם את ההריסה נענתה בשלילה.

גפני בפגישתו עם ברקת וקרויזר

מהמשטרה נמסר כי הם חשודים בהפרת סדר ותקיפת שוטרים וכי על שניים מהעצורים נתפסו סכינים". עוד נמסר כי החשודים הועברו לחקירה.

במקביל, בשעה זו מתקיים דיון בלשכתו של מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, בהשתתפות ראשי הישיבה והנציגים החרדים, במטרה להגיע להסכמות לגבי הפינוי והריסת הקומה הבלתי חוקית.

כזכור, במהלך העימותים השליכו הבחורים ביצים וגבעי לבן לעבר השוטרים, שבתגובה פרצו לבניין הישיבה ועצרו בחורים, במהלך העימותים נפצע בחור אחד באורח קל.

צפו: שוטרים עוצרים באלימות בחורים מהישיבה (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

מוקדם יותר, שוחחו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב עם המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, ובקשו ממנו לפעול להרגעת הרוחות בשכונה. המפכ"ל מצידו הבהיר, כי יורה לכוחות שלא להפעיל כח, בתנאי שיהיה פינוי בהסכמה.

רב המשטרה מגיע לשטח
סגר"ע ירושלים ישראל קלרמן בשיחה עם ממ"ר מוריה
מו"מ בין נציגי הישיבה למשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר