נשיא המדינה ראובן ריבלין: מוכן להיפגש עם אבו מאזן

במהלך ביקור שר החוץ הצ'כי התייחס הנשיא ריבלין למשא ומתן עם הפלסטינים והצהיר על נכונותו להיפגש עם אבו מאזן. "בלי אמון הדדי בין שני הצדדים לא יהיה משא ומתן", הצהיר נשיא המדינה (חדשות)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
שר החוץ הצ'כי במפגש עם נשיא המדינה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

שר החוץ הצ'כי, לובומיר זאוראלק, החל היום (שני) פגישות עם בכירי המדינה כחלק מהידוק הקשרים בין המדינות בתחומי ביטחון, כלכלה וסחר. בשנים האחרונות צ'כיה הנה תומכת מובהקת של ישראל באיחוד האירופי, ושתי המדינות מקיימות שיתוף פעולה נרחב בנושאים מדיניים וכלכליים.

זאוראלק פתח את ביקורו בפגישה עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. "ידידותנו איתנה וחזקה" אמר הנשיא, ובהתייחסותו לנעשה בסוריה הוסיף: "הכאוס לנוכח המשבר בסוריה מהווה בעיה לכל אירופה".

בנושא היחסים עם הפלסטינים הדגיש ריבלין כי "בלי אמון הדדי בין שני הצדדים לא יהיה משא ומתן, ולא יימצא פתרון" והוסיף כי אם אכן מתכוון אבו מאזן להפסקת הטרור והוא כנה ברצונו לחזור למשא ומתן ישיר, אזי יש למצוא את הדרך לעשות זאת. "אני מוכן להיפגש איתו בתיאום הנדרש עם ממשלת ישראל כמובן", הצהיר.

שר החוץ הצ'כי הודה לנשיא על דבריו והתייחס לשיתוף הפעולה הפורה במגוון תחומים כמו כלכלה, אנרגיה ובריאות, בהקשר לאחרון אמר זאוראלק: "נשמח מאד להיעזר בהכשרה הרפואית בישראל לטובת אזרחי צ'כיה".

לאחר פגישתו עם הנשיא ריבלין, נועד שר החוץ עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. במהלך הפגישה שנערכה במשרד החוץ בירושלים, עם פתיחת הפורום בין ישראל לצ'כיה, התייחסה השרה גמליאל לטרור האסלאמי שמתחולל בישראל ובאירופה ואמרה כי "אין מקום לסטנדרטים כפולים בכל הנוגע למלחמה בטרור".

שר החוץ הצ'כי אמר כי הקשר ושיתוף הפעולה בין צ'כיה לישראל מעולם לא היה חזק יותר, בייחוד בתקופה זו של סערות פוליטיות והתמודדויות עם איומי הטרור. "הקשרים בין ישראל לצ'כיה חזקים באופן חסר תקדים, ואנו רואים בישראל שותף אסטרטגי בכיר".

מלשכתה של השרה נמסר כי צ'כיה תמנה נציג קבוע לישראל בתחום הסייבר כבר בקיץ הקרוב.

בהמשך היום ייפגש שר החוץ הצ'כי לארוחה עם שר המדע אופיר אקוניס ולאחר מכן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר החוץ הצ'כי נחשב לידיד ישראל ובחודש ינואר האחרון התבטא כנגד האנטישמיות הגואה באירופה: "כאשר אנו זוכרים את מה שאירע בעבר, אנו חייבים לעשות הכל על מנת למנוע ממקרים טרגיים כאלו לחזור על עצמם". אמנם בנושאי היחסים בין ישראל לפלסטינים התבטא בעבר זאוראלק שבאם לא תהיה התפתחות מדינית, יהיה לצ'כיה קשה לשמור על עמדותיה של ישראל בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר