המצור על השגרירות

נתניהו חשף: איימנו לשלוח כוח צה"ל למצרים והאירוע הסתיים

ראש הממשלה נתניהו חושף כי לפני כ-5 שנים, כאשר השגרירות הישראלית במצרים הייתה תחת מצור של המון זועם, ישראל איימה לשלוח כוח צה"ל, איום שהכניע את המצרים לסיים את האירוע (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בטקס האזכרה, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חושף היום (שלישי) כי לפני כחמש שנים, עת תושבי מצרים התפרעו סביב אנשי השגרירות הישראלית שהיו תחת מצור, ישראל איימה כי תפעיל כוח צבאי כדי לחלץ אותם, וזה מה שהכריע את הכף וגרם לשלטון האחים המוסלמים לחלץ את הישראלים בתיאום עם משרד החוץ.

במהלך טקס אזכרה לנופלים בשירות החוץ אמר נתניהו: "לפעמים המאמצים הללו הם על חוט השערה. כאן, לפני כמה שנים, בחדר המצב של משרד החוץ, עמדנו בפני מצור שהלך והתהדק על אנשינו בשגרירות ישראל בקהיר.

"המון פרוע שבא לשחוט את אנשינו, ואנחנו הפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל, דבר שבסופו של דבר הכריע את הכף והביא את הכוחות המצריים, אז תחת השלטון של האחים המוסלמים, יחד עם תיאום מדוקדק מכאן, מחדר המצב, הביא בסופו של דבר לסיום מוצלח של האירוע הזה".

נתניהו המשיך וסיפר: "אנחנו דיברנו כאן, אני ואנשי המשרד, עם הקב"ט האחראי. הוא אמר לי בקשר: "שמי יוני". ואמרתי לו: "יוני, מדינת ישראל תוציא אותך משם". אני מצר על כך שלא הצלחנו במקרים שאנחנו זוכרים היום, אבל אני רוצה לומר לכם שאנחנו לא נחסוך שום מאמץ להגן עליכם בשעה שאתם מגנים על המדינה".

לדבריו: "ישראל נמצאת בעין הסערה, מבחינות רבות היא משמשת חיל חלוץ במאבק המתמשך בטרור, כולל בטרור נגד דיפלומטים. אין פשרות עם קיצוניים צמאי-דם, אנחנו חייבים לעצמנו ולדורות הבאים ניצחון מוחץ של מחנה החופש והנאורות.

"בד בבד, אנחנו ממשיכים בשליחותם של נופלי משרד החוץ, מרחיבים באופן חסר תקדים, כפי שהציבור כאן יודע, את מערך קשרינו הדיפלומטיים - רשת צפופה של יחסים עם כ-160 מדינות, ועוד היד נטויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר