זוכרים את החללים

נתניהו: "כשקיבלתי את הבשורה - עולמי חרב עליי"

"כשאני קיבלתי את הבשורה, מאחי, ואחר כך בישרתי אותה להוריי, עולמי חרב עליי. כך קרה גם לכם. אבל יש חיים חדשים" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הפותח את יום הזיכרון (חדשות,ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום ארכיון: גיל יוחנן)

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו אחר הצהריים (שלישי) בטקס בבית יד לבנים בירושלים בו השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרבנים הראשיים ואישי ציבור.

"לא נוותר על התקווה להתפייס עם אויבנו אבל קודם כל נתפייס בתוכנו" אמר נתניהו בנאומו באירוע, "החיים בדור של תקומה תובעים מאיתנו מחיר אישי ולאומי, אבל רוח עמנו חזקה. נמשיך לעמוד איתן מול אויבינו, נבנה את מדינתנו ונבטיח תקומתנו. הפיוס נובע משותפות גורל ואין סמל יותר מהיום הזה שבו אנו מצדיעים הגיבורים שנפלו כדי שנחיה בארצנו".

"אני, כמוכם, נושא את משא היגון. יורדים לתהומות העצב, מתייסרים בכאב האבדון. אלה אינם מרפים, כשמקבלים את הבשורה, כשאני קיבלתי את הבשורה, מאחי, ואחר כך בישרתי אותה להוריי, עולמי חרב עליי. כך קרה גם לכם. אבל יש חיים חדשים" אמר ראש הממשלה.

"ביום בו פרץ השכול את דלת ביתנו, שבו ביום יצאו יקירינו לרשות הרבים. הם בראש ובראשונה שלנו, בשר מבשרנו שנחרט. אבל הם גם של האומה, שחולקת להם היום כבוד, מוקירה את גודל קורבנם. יהודים, דרוזים, נוצרים ומוסלמים. גברים ונשים. גורל אחד לנו".

"אין מי שאיבד בן, אח, אב, בעל, חבר, בת. אין מי שלא זועק למה. אני יכול להעיד ששאלתי בדיוק את אותה שאלה בנפול אחי. אבל בחלוף הזמן הבנתי שצריך לשאול גם את השאלה בשינוי קל. למה? מהי התכלית, מהי המשמעות של המחיר ששולם. הם נפלו למען עצמאות ישראל".

במהלך השנה האחרונה התווספו 68 חללים ו-59 נכי צה"ל הלכו לעולמם. בישראל כיום 16,307 משפחות שכולות, בהן 9,442 הורים שכולים, 4,917 אלמנות צה"ל וכוחות הביטחון ו-1,948 יתומים לפני גיל 30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר