בסאטמר טוענים: ארגון חסד הכשיל את החסידים בטבל

מעדויות שהגיעו למערכת העיתון החסידי דער בלאט עולה כי אחד מהארגונים הגדולים בעיר ווילאמסבורג, ארגון UJO, חילק לפני חג הפסח קמחא דפסחא לנצרכים, זאת ללא השגחה על שמיטה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סלט גזר (צילום: shutterstock)

חשש גדול לאכילת טבל ע"י תושבי שכונת וילאמסבורג בפסח. מעדויות שהגיעו למערכת העיתון החסידי דער בלאט עולה כי אחד מהארגונים הגדולים בעיר ווילאמסבורג, ארגון UJO, חילק לפני חג הפסח קמחא דפסחא לנצרכים בעיר. השבוע התברר כי ה"גזר" שהם חילקו מיובא מישראל זאת ללא השגחה על שמיטה, ובלי הפרשת תרומות ומעשרות.

כידוע, בחו"ל אין חיוב תרומות ומעשרות וכן אין איסור שמיטה ולכן נוהגים לקנות פירות וירקות בלי תעודת כשרות ואפילו אצל שאינם יהודים.

השבוע הבחין אחד ממשגיחי מהכשרות של ההכשר בראשותו של הרה"ג רבי נפתלי מאיר באבד שליט"א אב"ד טארנפול פלעטבוש כי אחד משקי הגזר במסעדה שתחת השגחתו הינו מארץ ישראל ושאל את בעל המסעדה מהיכן קיבל את זה. לתדהמתו הסביר בעל המסעדה שהוא קיבל את זה בקמחא דפסחא של ארגון UJO בעיר ומה שנשאר לו הביא למסעדה.

רבני העיר ששמעו על המקרה דנים בימים אלו האם לחשוש שהגזר הם משנת השמיטה וחייבים לנהוג בהם קדושה או שאין לחשוש אלא רק על אי הפרשת תרומות ומעשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר