תכנית החילון המזעזעת של המל"ג

הסטודנטים מכריזים מלחמה: "ההמלצות יאושרו? כולנו נפרוש"

סטודנטים חרדים מצהירים בשיחה עם "כיכר השבת": אם תכנית החילון של המועצה להשכלה גבוהה תאושר - נפרוש במיידי מהמכללות והשלוחות החרדיות. "נוותר על הכל. תהיה עזיבה המונית" (ארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

על רקע תוכנית החומש של ועדת התכנון התקציבי של המועצה להשכלה גבוהה שפורסמה לשימוע ציבורי בימים האחרונים ומעלה בין היתר אי התחשבות באופיים של הסטודנטים החרדים וניסיונות להטמיע אותם בכיתות מעורבות בניגוד לכל כללי הצניעות המקובלים באקדמיה החרדית, שוחח "כיכר השבת" עם סטודנטים חרדים שלומדים כיום במכללות ושלוחות חרדיות בכדי לשמוע מהם מה דעתם על ההמלצות שעשויות לפגוע בהם בצורה ישירה.

שלומי, סטודנט חרדי בן 25 שלומד בקמפוס בגן יבנה, אומר כי "אנשים מקדישים מזמנם ומכספם להגיע למקום כזה רק כי הוא נפרד ורק כי הוא מתאים לנו כציבור חרדי. לבוא ולשנות לנו את התנאים? זה פשוט חוסר התחשבות משווע".

קראו גם:

"ברגע שנראה שבאמת משנים לנו את הכללים ומנסים להכניס לנו מיני פרצות שלא מתאימים לאופי החרדי, מיד באותו רגע נעזוב את המקום. ואני אומר את זה בוודאות - עליי ועל שאר חבריי".

מנגד, יונאל אסרף, שלומד גם כן באותה מכללה, אומר שאמנם כחרדי הוא הלך דווקא למכללה שמגדירה את עצמה חרדית ונוהגת בהתאם לכללים של המגזר, אולם לדבריו "אפשר לסבול", כלשונו, "הכנסת מרצות לתוך כיתות הלימוד של הגברים כל עוד המרצה לבושה בצורה שאינה פוגענית כלפי התלמידים".

בנוגע לשאלתנו לגבי ההצעה לשלב כיתות מעורבות של נשים וגברים כאחד בעתיד הוא אומר כי "זהו כבר קו אדום מבחינתי. כאדם שמגדיר את עצמו כחרדי אי אפשר לסבול לימודים מעורבים". הוא מדגיש כי מבחינתו "כל עוד הלימודים בכיתות עצמן נפרדים ורק בשטח הקמפוס נוצרת הערבוביה - אין בכך שום בעיה".

יאיר צדיק, שלומד במכון לב, אומר כי "גם במקום עבודה להבדיל, צריך לפעמים לעבוד עם נשים. אין ברירה, אומנם זה יוצר סוג של בעיה אבל צריך להתמודד עם זה". לגבי הכנסת מרצות לתוך כיתות הלימוד הוא אומר כי "זה שמכניסים מרצות זה לא סוף העולם מבחינתי, כל עוד מדובר פה בלימודים עניניים לגמרי".

באשר לרצון המל"ג לחייב לימודים מעורבים, הוא מסכים כי אכן "יש בזה בעייתיות, אבל אם לא הייתה לי שום אופציה ללמוד והלימודים היחידים הם לימודים מעורבים, אז הייתי הולך על זה ונשאר שם. זו דעתי האישית, אומנם אני נשוי ואצל רווקים זה יותר בעיה, אבל מכללה זה לא ישיבה, וצריך לקחת את זה למקומות נכונים".

אברהם בביוב, סטודנט בן 34 לומד במכללה החרדית בגן יבנה אומר "אני חושב שזה לא מהלך נכון, משום שזה לא דרך החינוך שלנו וזה יגרום לנו פשוט לא להגיע למכללה. לא משנה אם הכיתות יהיו נפרדות, בקמפוס עצמו תתאפשר ערבוביה בין נשים לגברים? זה זילזול מוחלט בציבור שלם וזה פשוט יגרום לנו לנטוש את הלימודים".

דברים דומים שמענו גם משני סטודנטים חרדיים ממכון לב בירושלים: "אנחנו כחרדים בחרנו ללכת למכללה שמגדירה את עצמה כמי שנותנת את התנאים המלאים לציבור החרדי. ברגע שיהיה משהו ולו הכי קטן שנוגד את דעתם של גדולי ישראל - אנחנו נוותר על הכל ולא נגיע ללימודים".

גם יעקב ויסמן, בן 25 שלומד בקמפוס שטראוס (שלוחה של מכללת הדסה) משמיע קו תקיף: "כל מה שאני וחבריי כיום לומדים במכללה חרדית, זה רק בגלל התנאים שהם מעמידים לנו כחרדים ורק בגלל שזה בהמלצת גדולי ישראל. ברגע שיעשה שינוי - אנחנו פשוט לא נבוא למחרת למכללה, זו טעות גדולה מצד המל"ג לא לכבד את הרצונות שלנו כחרדיים, הם בסה"כ גורמים לנו לא לבוא למסגרת הלימודית במכללה".

אורי ישר, סטודנט בן 32 אומר כי "זה לא יעבור בוועדה הרוחנית, וגם אם יעבור - פרצה ולו הכי קטנה, כמי שמכיר לא רק את עצמי אלא את שאר חבריי לכיתה - פשוט לא תהיה כיתה, תהיה עזיבה המונית. ההמלצות של המל"ג הם חוסר התחשבות וחוסר הבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר