"משחקי אש"

שריפות הענק בירושלים: תוצאה של מדורות ל"ג בעומר

מחקירת כבאות והצלה עולה כי שריפת הענק שפרצה בשבוע שעבר בשכונת רמות ואיימה על בתי התושבים התפשטה כתוצאה ממדורת ל"ג בעומר באזור אסור להדלקה בשיפולי היער (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עבודות הכיבוי בשבוע שעבר (יונתן זינדל, פלאש 90)

ביום חמישי, ל"ג בעומר, נלחמו כבאי האש בשריפות ענק שהשתוללו בסמוך לשכונת רמות, עמק הארזים ובשכונת רוממה בעיר, שריפות שאיימו על בתי התושבים. מחקירת כבאות והצלה עולה כי השריפות פרצו כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר ומשחקי אש של נערים בשכונה.

דובר כבאות והצלה מחוז ירושלים מסר כ "בשריפה באזור עמק הארזים עולה מהחקירה, כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות הדלקת מדורת ל"ג בעומר ערב השריפה באזור אסור להדלקה בשיפולי היער הנמצא מתחת לשכונת רמות ואי כיבוייה בסיום החגיגות".

מהחקירה עולה כי "בשעה 12:05 בקירוב, החלה לנשב באזור רוח צפונית מערבית בעוצמה של כ-15 קשר, דבר שליבה במהירות את רמץ המדורה והעפת גיצים בוערים לכל עבר, עקב כך פרצה שריפה בשדה קוצים סמוך. כתוצאה מהרוחות הערות, האש זינקה במהירות במעלה ההר ותפסה את צמרות העצים.

תושב רמות מסייע בכיבוי השריפה (יונתן זינדל, פלאש 90)

"לאחר מכן עקב חיגת רוח החלו להיווצר "ספוטים" (מוקדי כתם ובעירה נוספים) במקומות שונים בעמק הצבאים, וכך נוצרו מספר מוקדי בעירה עצמאים שבסופו של דבר התלכדו לכדי שריפת ענק גדולה ששטפה את העמק והרכסים בכמה חזיתות אש".

באשר לשריפה בשכונת רוממה אומרים בכבאות: "תוך כדי פעולות כיבוי שריפת הענק באזור רמות ועמק הארזים, החלה להתפתח שריפה גדולה במורדות הואדי של שכונת רוממה צפונית מערבית לשכונה. בחסות הרוחות והיובש, האש טיפסה במהירות עצומה במעלה הואדי והגיעה עד לפאתי הבתים והחצרות, דבר שהצריך פינוי חלקים נרחבים בשכונה.

"מחקירה ראשונית של שריפה זו עולה, כי ככה"נ משחקים באש של בני נוער בשכונה גרמו להצתת הואדי ולהתפתחות השריפה הגדולה שאיימה על שלומם של תושבי רוממה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר