הסוף לשיתוף הפעולה?

"המפכ"ל אלשיך מפקיר את החרדים, כל העבודה תרד לטמיון"

הרב רמי רחמים ברכיהו עשוי על פי ההערכות להחליף את רב המשטרה הנוכחי משה גפני. גורמים הפעילים מול משטרת ישראל מזהירים מסיום שיתוף הפעולה בין המגזר החרדי והמשטרה (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה (Hadas Parush/FLASH90)

הסוף לשיתוף הפעולה החרדי עם המשטרה? בימים האחרונים פרסמה משטרת ישראל מכרז לבחירת רב חדש שיחליף, על פי התכנון של המפכ"ל רוני אלשיך, את הרב משה גפני - מי שמשמש בפועל כרב המשטרה בשנים האחרונות ותיגבר את הקשר עם הקהילה החרדית והרבנים.

מי שעשוי להחליף את הרב גפני, הוא הרב רמי רחמים ברכיהו, כיום רב הישוב טלמון. הרב ברכיהו נחשב פשרן יחסית, ועורר בעבר סערה לאחר שהתיר לשמוע שירת נשים בעצרת שנערכה למען שלושת הנערים החטופים, הסיבה להיתרו התמוה של הרב אז היה "מניעת גוון מגזרי" מהאירוע בו השתתפו המונים.

על פסיקה זו ספג הרב ברכיהו ביקורות נוקבות גם מרבנים דתיים לאומיים. הרב שלמה אבינר כתב אז בעקבות ההיתר: "מעשה ביהודי תמים ששאל אם בעצרת גדולה לשחרור שלושת החטופים ד' יקום דמם, מותר להביא זמרת וכן שהקהל יהיה בערבוביא, כי כך שמע פסיקה שבתאית שאיסורים אלו נדחים מפני פיקוח נפש, וגם נדחים מפני אידאל האחדות".

על פי דיווחים שונים בימים האחרונים, הרב ברכיהו הוא למעשה המועמד היחיד והכמעט וודאי לאיוש התפקיד הרגיש שמשליך על נושא שיתוף הפעולה של המשטרה עם המגזר החרדי ואף על נושא שילוב החרדים במשטרת ישראל.

רוני אלשיך בחתונה חרדית, לפני כשבוע (באדיבות המצלם)

גורם בכיר המעורה בנושא אמר היום (שני) ל"כיכר השבת" כי מדובר למעשה בצעד שעשוי לחסל את שיתוף הפעולה בין המשטרה לחרדים ואת תכניות שילוב החרדים במשטרה. "הרב גפני ידע לשלב בין כל הגורמים והביא את החרדים למשטרה, משמעות עזיבתו של גפני היא למעשה חיסול כל הערוצים שנפתחו עם החרדים" הוא אומר.

הגורם מדגיש כי מי שפעל בנושא שילוב החרדים במשטרה הוא הרב גפני והוא היה אף זה שדאג לתנאי השירות המיוחדים להם זכו החרדים. "שינוי נהלים כפי שככל הנראה יבוצעו, מהווה בגידה בחרדים שגויסו למשטרה עם הבטחות לפיקוח על תנאים רוחניים מתאימים לחרדים", הגורם מוסיף כי "מדובר למעשה בהפקרה של החרדים, כל ההתקדמות של המשטרה מול החרדים תלך לפח" הוא מזהיר.

גורמים אחרים במשטרה הביעו תמיהה על כך שהמפכ"ל, שדחה בחודשים האחרונים שורה של מינויי בכירים במשטרה, מזדרז למנות רב למשטרה במקום הרב גפני שמכהן בתפקיד באופן זמני.

מהמשטרה נמסר: "בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012. לצורך כך הוקמה וועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ"ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה. בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. למותר לציין כי לטענות שהועלו וללוחות הזמנים שפורסמו אין כל שחר. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר