הפצת תוכנת 'אגרון': 18 חודשי מאסר למאיר ליוור

שישה כבר הורשעו, כעת תורו של מורשע מרכזי נוסף בפרשה: מאיר ליוור נשלח לכלא לתקופה של 18 חודשים וישלם קנס של 100 אלף שקלים באשמת הפצת תוכנת ה'אגרון' של משרד הפנים (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תוכנת אגרון, הדמיה. הפיץ ויכנס למאסר (צילום: הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע)

18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 100 אלף שקל נגזרו בבית משפט השלום בתל אביב על מאיר ליוור, לאחר שהודה והורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין - 'אגרון' - של מדינת ישראל.

ליוור הודה שהקים אתר אינטרנט באמצעותו הפיץ קישורים שאפשרו לראשונה גישה רחבה להורדת התוכנה שמכילה נתונים רבים מתוך מרשם האוכלוסין המופיע כמאגר מידע ממוחשב על כל אזרחי המדינה, כולל קטינים ואזרחים שנפטרו.

כזכור, בפרשה הזו כבר הורשעו שישה נאשמים אחרים בעבירות זהות, וארבעה מתוכם כבר נידונו לעונשים של מאסר בפועל ועובודות שירות. נאשם נוסף עדיין ממתין לגזר דינו.

מאיר ליוור הוא שהעלה את הלינקים לתוכנת האגרון כבר לפני תשע שנים לאינטרנט ונתן לה תפוצה רחבה. גם מדריך למשתמש הוא צירף לתוכנה וקרא לציבור להוריד אותה על כל הנתונים שבה. הוא עשה את זה תחת הכינוי "ארי" ובאמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים להסוואת זהותו. במסגרת הפרשה, הוצא ממשרד הרווחה שלא כדין גם מאגר האימוץ של מדינת ישראל.

הפרשיה נחקרה על ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט), שהצליחה לחשוף את זהות המעורבים בפרשה, וההליך המשפטי נוהל על ידי פרקליטות מחוז ת"א (פלילי), ומטופל עתה על ידי מחלקת הסייבר שהוקמה לאחרונה בפרקליטות המדינה.

בתגובה לגזר הדין אומר ראש רמו"ט, עו"ד אלון בכר, כי "הנאשם ליוור היה שותף לגניבת מידע אישי רגיש ביותר ובהיקף נרחב. הנאשם הפיץ את המידע ברשת, תוך שהוא פועל במסווה ומטשטש את עקבותיו ומבצע עבירות חמורות ביותר בתחום הפרטיות של אזרחי ישראל. החקירה המאומצת שניהלה רמו"ט הוכיחה, כי אכיפה מתוחכמת ניתנת לביצוע גם במרחב האינטרנטי, אף ללא קצה חוט משמעותי. שליחתו של ליוור אל מאחורי סורג ובריח משקפת את חומרת המעשים והעבירות מסוג זה. בית המשפט שב והזכיר כי הפרטיות הינה ערך יסוד, ודחה מכל וכל את טענת ההגנה, לפיה בעולם המודרני הגנת הפרטיות אינה חשובה כבעבר בהדגישו כי זכותו של אדם לוותר על פרטיותו אולם אסור לצד שלישי לפגוע בפרטיותו ללא הסכמתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר