ההתבטאות המסעירה של הרב שטרן

"אי אפשר להתקיים רק על ידי לימודי תורה, צריך גם ליב"ה"

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, מתבטא נגד עמדת גדולי ישראל נגד לימודי ליב"ה בחינוך החרדי, ואומר כי "אי אפשר לחשוב שאפשר להתקיים רק על ידי לימודי תורה" • האזינו לדבריו (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן ( צילום: נתי שוחט / Flash90)

בזמן שגדולי ישראל יוצאים נגד לימודי הליב"ה במוסדות החינוך החרדיים, בוחר הרה"ג אריה שטרן, רב העיר ירושלים, לתמוך בלימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדים והתבטא כי אי אפשר להתקיים רק מלימודי תורה. לדבריו, צריך ללמוד לימודי ליב"ה כשהוא אינו מצליח להבין מדוע גדולי ישראל מתנגדים לשילוב הליב"ה.

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" התייחס הרב שטרן לנושא לימודי הליב"ה ואמר: "כוונתי לכך, לקיים מדינה יהודית זה בוודאי דורש את לימודי הליב"ה אי אפשר לחשוב שאפשר להתקיים - אפילו במושגים של העולם החרדי - רק על ידי לימודי תורה, שהם חשובים ביותר גם בעיניי, אבל אי אפשר שהם יהיו רק הם, בוודאי שצריך להיות לימודים של הליב"ה".

הרב שטרן התייחס לדעתו ללימודי הליב"ה בחברה החרדית: "אני חושב שצריך לעודד את זה, זה דבר מאוד מאוד חשוב, חבל שבעולם החרדי הנושא הזה עדיין מוזנח. אין שום סיבה. אני יכול לומר לכם כמי שמצוי בלימוד התורה, לימודי הליב"ה לא מפריעים בכלום ללימודי התורה, אלא זה באיזה מקום כשזה נעשה ביחד זה טוב לזה וטוב לזה, ואין שום סיבה שצריך לוותר על משהו, אני חושב שצריך לעודד את הדבר הזה".

בהמשך מתח הרב שטרן ביקורת על גדולי ישראל שמתווים את הדרך נגד לימודי הליב"ה ואמר כי "זה קשור לעולם החרדי, שיש אצלו נוגדנים, נוגדנים שאפילו לא מובנים כל כך, אפילו היסטורית זה לא כל כך נכון. אני חושב שצריך לעודד את זה יחד עם לימודי התורה".

כזכור, בעבר התבטא מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לנושא לימודי הליב"ה ופסק למנהלי הת"תים כי עליהם "לעמוד כחומה בצורה ולא לשנות כחוט השערה מדרך החינוך שקיבלנו וחינכנו עד היום".

גם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ התייחס בעבר לנושא ואמר כי צריך ללכת "בעניין החשוב הזה למלחמת חורמה, לא נכנע ולא נוותר. אין להתערב בחינוך הטהור".

"צריך להבהיר זאת לכולם כי בנושא הזה אין שום פשרות, לא נקבל שום התערבות בתכנים. אני פחות חושש מאלו המנסים להילחם בנו אלא יותר מאלו המציירים עצמם כאילו רוצים לדאוג לנו לטובתינו אך בעצמם מטרתם להתנכל לעולם התורה", הוסיף האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר