האזינו

הגר"י יוסף: "מה זה שלא עשני גוי? שלא עשני פוטין ואובמה"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סיפר על פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ששיבח את המסורת היהודית ועקץ: "מה זה 'שלא עשני גוי'? שלא עשני אובמה ופוטין" • האזינו להקלטה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(שלומי כהן, פלאש 90 )

הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף נוהג לספר בשיעוריו על הפגישה שלו בשנה שעברה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר במהלך הפגישה הוא שיבח את העם היהודי ושמירת המסורת שלו. הפגישה הייתה יחד עם משלחת רבנים מישראל שארגנו 'מרכז רבני אירופה' שהגיע לתמוך בנשיא פוטין בתקופה הקשה שלו במלחמה מול קרים.

במהלך הרצאה של הרב יוסף בפני העדה התימנית הוא שחזר את השיחה עם פוטין, כאשר אמר לנוכחים שסיפר זאת גם לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס מצומצם שהתקיים בחודש שעבר.

הרב הראשי סיפר: "לפני כמה זמן הזמינו אותי לבוא למוסקבה, הלכתי לתת שיעור, הפתיעו אותי ואמרו לי 'עכשיו נוסעים להיפגש עם פוטין, נשיא רוסיה', חשבתי זה פגישה קצרה, לחיצת ידיים ותמונות. לא, פוטין ישב אתנו שעה ורבע, רוב הזמן הוא דיבר, הוא אוהב לדבר.

"הוא (פוטין. י"כ) התחיל להגיד לנו, 'תראה מה היה תרבות יוון, רומא, מה זה תרבות מצרים, ומה זה תרבות העם היהודי', אני שומע אותו, לא הבנתי - מה זה שיעור בהיסטוריה? ואז פוטין פנה אליי 'כבוד הרב, כל התרבויות נשכחו, מי מכיר את תרבות רומא ומצרים, התרבות של העם היהודי נשארה, אולי אתה יכול להסביר לי למה אתם נשארתם והכל נמחק', הוא הוסיף וענה 'כבוד הרב אל תענה אני אענה לך, אתם נשארתם בזכות התורה שלכם והרבנים שלכם', שמעתי מה שהוא אמר, אבל בקשתי שיחזור, הוא חזר פעם שנייה, שניים מקרא ואחד תרגום".

הרב יצחק יוסף בפגישה עם הנשיא פוטין

הרב יוסף המשיך: "תראו רבותיי, הוא נשיא גוי, הוא לא יהודי, שום גיור הוא לא עבר, לא צהר ולא שום דבר, 'שלא עשני גוי', מה זה 'שלא עשני גוי'? שלא עשני אובמה ופוטין...".

בסיום דבריו הוסיף הרב: "סיפרתי את זה לראש הממשלה, הוא אמר לי שהוא נוסע לרוסיה ואני מבטיח להגיד את המסר הזה לפוטין, לא יודע אם אמר או לא, לא משנה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר