לאחר ההמראה

מחדל אבטחה חמור בטיסת אל על נחשף והמטוס חזר לארץ

נוסעי מטוס אל על מישראל לפריז לא היו מודעים לדרמה שהתחוללה סביבם. רק כשהחל תהליך ההמראה, גילה הצוות המקצועי את הכשל האבטחתי החמור והמטוס שב על עקבותיו באופן מיידי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: משה שי - פלאש90)

לא הייתם רוצים להיות על הטיסה הזאת: מחדל אבטחה חמור אירע בשבוע שעבר בטיסת אל על מישראל לפריז. המטוס, שיצא בשבוע שעבר מנמל התעופה בן גוריון, החל את תהליך ההמראה ללא מאבטחים על המטוס, כשעל פי נהלי החברה, על כל טיסה אמורים להיות מספר מאבטחים. הגיוני לחלוטין, בהתחשב בהיותם של מטוסי החברה הישראלית יעד נחשק לפגיעה מצד ארגוני הטרור, שכבר שנים רבות לא מצליחים לממשו דווקא בשל נהלי האבטחה הקפדניים.

מסיבה שנמצאת בבדיקה, המאבטחים לא עודכנו על מיקום ומועד הטיסה. אנשי הצוות מצידם, לא הבחינו שאין מאבטחים על הטיסה ופתחו בתהליכים לקראת המראה.

רק כשהמטוס החל לנסוע לכיוון מסלול ההמראה, אחד מאנשי הצוות הבחין בחסרונם של המאבטחים והמטוס שב על עקבותיו באופן מיידי. כתוצאה מהאירוע שונו הנהלים וחודדו ההנחיות לצוותים.

מאל על נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנושאי ביטחון", אך לחדשות 2 שפרסם את המחדל נודע, כי בחברת התעופה הישראלית פתחו בחקירה פנימית על האירוע החמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר