סערת ילדי תימן

ארכיון המדינה מונע ממשפחות חטופי תימן לעיין בתיקים

בארכיון המדינה מונעים ממשפחות ילדי החטופים לעיין בתיקים שאמורים היו להינתן להם לעיון בטענה כי יש צורך לסרוק אותם עבור הממשלה שדנה בכל הנושא שלך חטיפת ילדי תימן (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Andrey VP, shutterstock)

הפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית בפרשת ילדי תימן, חסויים עדיין בפני הציבור הרחב, אך אנשים החוששים כי בני משפחותיהם נמצאים בין הילדים החטופים, יכלו להגיש בקשה לגנזך המדינה כדי לחשוף את התיק האישי של אותו ילד, ולראות את המסמכים הנוגעים לו.

אולם בימים האחרונים, משפחות שהגישו בקשות לגנזך המדינה בבקשה לעיון בתיקים אישיים הנוגעים בפרשה, נענו בשלילה בטענה כי לאור דיוני הממשלה האחרונים בנושא, הארכיון מתארגן לסריקה של המסמכים, כך דווח בגל"צ.

לשון המענה שלנשלח למבקשים הוא כי "לאור דיוני הממשלה בפרשת ילדי תימן איננו מזמינים כרגע תיקים בנושא זה לאולם הקריאה. ארכיון המדינה מתארגן לסריקה מסיבית של תיקים אלו בשבועות הקרובים. אנא הבנתכם וסבלנותכם".

בארגונים העוסקים בתחום מוחים על חסימת הארכיון למשפחות וטוענים כי ניתן היה להתחשב בהם ולתת להם את הזכות הבסיסית לעיין בתיקים. לדברי הארגונים בהחלטה זו בעצם מוארכת תקופת החיסיון לזמן נוסף בלתי ידוע.

מארכיון המדינה נמסר בתגובה: "עצירת מתן השירות למשפחות היא זמנית, ותתבצע מהר ככל הניתן. בהמשך להחלטת הממשלה, נערך הארכיון לביצוע מרוכז של סריקת מאות אלפי עמודי התיעוד של פרשת ילדי תימן".

"בכוונתנו לבצע את הסריקה כולה בזמן המינימאלי, וכדי שלא ייווצר מצב של השמטת תיקים מפרויקט הסריקה, על הארכיון לוודא שכל התיקים נמצאים במקומם והזמנת תיקים מן המחסן לאולם סותרת התארגנות זאת", נאמר בתגובת הארכיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר