המאבק על השבת

עצרת מחאה בהרצליה בשל הכוונה להפעיל תח"צ בשבת

כל קהילות שומרי תומ"צ בעיר יתאספו בצהריים בבית הכנסת הראשי לעצרת תפילה ומחאה על הכוונה להפעיל את מערך התח"צ בשבת הקרובה. "הפרה חמורה של הסטטוס קוו" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (SFIO CRACHO, shutterstock)

המאבק על קדושת השבת בעיר הרצליה עולה שלב. בשבת הקרובה, תופעל תחבורה ציבורית בעיר מה שגורם לכעס גדול ולזעם בקרב תושבי העיר הדתיים ושומרי המסורת שרואים בכך יריקה בפרצופם.

חברי הכנסת של סיעת יהדות התורה שיגרו מכתב חריף בנושא לשר התחבורה ישראל כץ בו הם קוראים לו להתערב ולעצור את הפגיעה בשבת, תוך שהם מבהירים כי חילול השבת במרחב הציבורי, הוא הפרה חמורה של הסטאטוס קוו במדינת ישראל. כשהחשש כי בעקבות הרצליה, רשויות נוספות מתכננות הפעלת תחבורה בשבת.

בתוך כך ייצאו הצהריים (ו') תושבים רבים בהוראת המרא דאתרא הגאון הרב יצחק יחיאל יעקוביץ שליט"א, רב העיר הרצליה וכל כלל רבני הקהילות, רבני השכונות ואנשי הציבור בעיר, מכל המגזרים, העדות והשכונות כולם, לעצרת מחאה על חילול השבת הצפוי.

המחאה תתקיים ברחבת בית הכנסת הגדול ברחוב סקולוב בעיר. במודעות שפורסמו תחת הכותרת "כבוד השבת כי לי זה אכפת נכתב כי ישנה חשיבות עליונה לנוכחות מלאה של כל יהודי שהשבת חשובה ויקרה ללבו. העצרת שתתקיים בשעה 14:00 תכלול תפילת מנחה וקריאת תהילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר