"לקבוע קריטריונים"

סערת המוכש"ר: דרעי עוקף את גפני ופונה לכחלון

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, עוקף את יו"ר ועדת הכספים משה גפני ומשגר מכתב לשר האוצר משה כחלון בדרישה לקבוע קריטריונים שיביאו לתקצוב שוויוני לכל ילדי המוכר שאינו רשמי (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וכחלון (צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90)

סערת המוכר שאינו רשמי: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שיגר אמש (ראשון) מכתב אל שר האוצר משה כחלון בו הוא מבקש הבהרות ביחס להעברה המתוכננת של משרדו למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי הנוצרים, הפועלים במסגרת הכנסייה ונמצאים במציאות תקציבית קשה, זאת תוך אפליית ילדי המוכר שאינו רשמי החרדים.

דרעי בחר לשגר את המכתב לשר כחלון ולא ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שצפוי לדון במהלך היום בנושא ורק קיבל העתק של המכתב.

במכתבו לכחלון כתב דרעי כי "עומדים 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדיים, אשר נמצאים באותו סטטוס בדיוק ובמציאות תקציבית דומה, אך לא יזכו לתקצוב ייעודי".

דרעי מדגיש כי "למרות שהכסף מיועד להעברה מכח החלטת ממשלה על סיוע למוסדות הכנסייה בארץ, העברת התקציב במהותה היא תקצוב מוסדות המוכש"ר הנוצריים שכמו עמיתיהם החרדיים סובלים ממצוקה תקציבית קשה",

דרעי מבהיר לכחלון: "העברת הכסף דרך המשרד לשוויון חברתי לא דרך משרד החינוך הינה בעלת טעם לפגם".
שר הפנים מסביר כי הוא תומך במאבק בתי הספר של הנוצריים שכן "מצוקת התלמידים הנוצריים וזכותם לתקצוב שווה, נוגעת לליבי אך למרות זאת יש לעשות זאת באופן שוויוני".

המכתב של דרעי

בסיום המכתב, מבקש דרעי משר האוצר כחלון את התערבותו בנושא עוד לפני האישור בוועדת הכספים ותובע כי ינחה את גורמי המקצוע לפעול לקבוע קריטריונים "שיביאו לידי ביטוי את הזכות לחינוך של כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית".

כזכור, בסוף השבוע פנו הנהלת פורום מוכש"ר לראשי הסיעות החרדיות. במכתבם נכתב: "עינינו לא צרה בתקציב שאמורים לקבל מוסדות המוכש"ר הנוצריים, אך איננו יכולים לקבל ולהשלים עם מצב שבו מדינת ישראל באמצעות הממשלה ומשרד החינוך פועלים בחוסר תום לב תוך אפליה בוטה לרעת 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדיים, שנמצאים באותו סטטוס בדיוק ובמציאות כלכלית קשה יותר".

לדבריהם:"מדובר בצעד מקומם ובלתי מתקבל על הדעת ובטוחים אנו שתעמדו מנגד ולא תאפשרו לקואליציה שבה המפלגות החרדיות שותפות בכירות לקבע את האפליה וחוסר השוויון בתקציב מפלה. העברת תקציב לילדי הנוצרים תוך התעלמות מילדים חרדים היא העדפה ואפליה חמורה בין דת לדת ובין ילד לילד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר