צינור התבקע

דליפת נפט חמורה במפרץ חיפה; חופי הקריות נאסרו לרחצה

זיהום משמעותי בחופי חיפה והקריות נגרם היום בשל דליפת נפט חמורה מצינור שהתבקע תוך כדי עבודות שמתרחשות באזור בחודשים האחרונים. המשרד להגנת הסביבה: האירוע בטיפול (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דליפת הנפט (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

צינור נפט התבקע היום (שלישי) במפרץ חיפה במהלך עבודות לפינוי צינורות ישנים, והנפט מזהם את חופי חיפה שנאסרו בשל כך ברחצה עד לניקוי מוחלט. הנפט צפוי לזלוג בעיקר לחופי הקריות - אומרים במשרד להגנת הסביבה. הספינה שגרמה לביקוע הצינור פועלת מטעם חברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) שלקחה אחריות על האירוע ומטפלת לחסום את הנפט בים, כך נמסר מפי דובר החברה.

"פעולות הניקוי יימשכו יום יומיים", אומר רני אמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית. "מדובר באזור חופי הקריות וייתכן שיגיע גם לעכו. לא מדובר באסון. מדובר באירוע זיהום ים בקנה מידה קטן. הדבר קרה סמוך ל-8:00 בבוקר במסגרת חפירה של צינור מספר 3. אוניה חופרת פגעה בצינור ישן ומפורר ומלא בנפט ישן. חברת תשן הייתה ערוכה למקרה כזה ופרסה במיידית חוסם. מדובר על מעין חלון צף על פני המים. רוב הדלק נחסם אבל חלקו ברח לכיוון חופי הקריות. כרגע יש נפט במקטעים פזורים שימשיך להגיע לחופים ואולי לעכו. נפט זה חומר מסוכן ולא כדאי לגעת בו. לא כל החופים הם חופים מוכרזים. צריך לקרוא לציבור לא להגיע לחופים".

לפי הדיווח של החברה בה אירע הכשל החמור, תש"ן: "במסגרת שיתוף הפעולה ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, מפנה חברת תשן קווי דלק ישנים מהים. במהלך העבודות נפגע גמיש הצינור ונפט פרץ לים. בשל הסבירות הגבוהה לדליפה במהלך העבודה, נערכה מראש חברת תש"ן עם צוותי חירום שמטפלים בבעיה. בוצעה אטימה פיזית של הצינור כך שהדליפה פסקה ורוב הנפט נאסף. תש"ן פועלת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה לטיפול בבעיה והעבודות יימשכו עד לפינוי הכתם".

כזכור, לפני כשלושה חודשים הודיעה החברה כי בשל כתמי שמן שנגרמו מדליפה והופיעו בחוף בקריית חיים, היא החלה בפינוי צינורות תת-ימיים ישנים מקרקעית מפרץ חיפה, אשר שימשו בעבר לייבוא נפט, וכעת מהווים פגיעה בסביבה הימית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר