'נשות הכותל' - אאוט

הנצחת הלל יפה הי"ד: המשפחה מארגנת עלייה להר הבית

'נשות הכותל' הודיעו על תפילה בכותל לזכר הלל יפה הי"ד. האמא, רינה אריאל, מיהרה להסתייג - "לא לפי ההלכה", ובמקביל הודיעה המשפחה על עלייה המונית להר הבית לזכר בתם הי"ד (אקטואליה)

הלל יפה הי"ד על רקע זירת הפיגוע בביתה (צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה)

הלל יפה אריאל הי"ד, נרצחה בשבוע שעבר באכזריות רבה בידי מחבל ערבי בן 17, שחדר לביתם בקריית ארבע ורצח אותה בדקירות סכין מרובות.

כעת, פועלת משפחתה כדי להנציח את זכרה. במקיבל להתנערות מהפרובוקציה המתוכננת של 'נשות הכותל' לקיום תפילה לכר בתם בכותל המערבי, מודיעה המשפחה על הנצחתה באמצעות עלייה המונית להר הבית.

אמש, יצאו נשות הכותל בהודעה כי יקדישו את תפילת ראש חודש הקבועה שלהן ברחבת הכותל המערבי, תפילה הגוררת בקביעות פרובוקציה חודשית, שתערך ביום חמישי, לזכרה של הלל יפה הי"ד.

הרב לסרי מנחם את הוריה של הלל יפה הי"ד (צילום: צורי הולנדר)

"כנשים וכאמהות אנו מאמינות שמגיע לילדותינו ולילדינו לגדול כאן באהבה, בביטחון מלא ובשלום, ושזכותן/ם לחיות כאן חיים שלווים נטולי שנאה ואלימות", נאמר בהודעת נשות הכותל, שנימקו את היוזמה בכך שהן נענות לקריאת רינה אריאל, אמה של הלל יפה, שביקשה ש"כל אחד יתבונן בכאב".

אלא שזמן קצר לאחר הפרסום, התנערה רינה אריאל מהיוזמה ואמרה כי הם רחוקים מאוד מהדברים האלה.

בראיון שהעניקה אמש לרדיו 'קול חי', אמרה אריאל כי "כל מי שמכיר אותנו יודע שאנו רחוקים מאד מהדברים האלה. אנחנו באמת רוצים שכל אחד יתבונן בכאב, ומעריכים כל תפילה של אשה, אבל מבחינתנו הדברים צריכים להיות רק בדרך ההלכה וממש לא בדרכים אחרות".

במקביל להתנערות וההסתייגות מהפרובוקציה של 'נשות הכותל', מארגנת רינה אריאל עליה המונית להר הבית כדי להנציח את זכר בתה, כאשר במהלך האירוע יוחלף שמו של שער הכניסה להר מ"שער המגורבים" ל"שער הלל".

צפו: כוחות הביטחון נכנסים לבית לאחר הפיגוע (צילום: חברים לשעת צרה, מתוך ynet)

בני המשפחה מסבירים כי הלל עלתה פעמים רבות להר הבית ולכן זו הדרך הנכונה להנציח את זכרה.

אירוע העלייה ההמוני להר נקבע ליום שלישי הבא, בשעה שמונה וחצי בבוקר, ולפי הפרסומים של המשפחה, צפויים להגיע אישי ציבור, רבנים וחברי כנסת. לפי הדיווח ב"ידיועת אחרונות", טרם התקבל אישור מהמשטרה לקיום האירוע.

במודעה מטעם המשפחה נכתב: "משפחת אריאל קוראת לעם ישראל לעלות עמם להר הבית בתום השבעה לזכרה של הלל ולעילוי נשמתה". למתכננים לבוא נאמר כי "מפאת קדושת המקום העלייה מתבצעת לאחר טבילה וללא נעלי עור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר