גל הטרור

משטרת ירושלים: לרכז את הכפרים הערביים למרחב אחד

אחרי עשרה חודשים של גל טרור, החליטו במשטרה לעשות רה-ארגון בהתייחסותם לכפרים הערביים בעיר ירושלים. זהו לא שינוי טכני בלבד, אומרים במשטרה, אלא תכנית בעלת מפנה מהותי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבנים בדרך לכותל. ארכיון (צילום: אבי יודקאווסקי, חדשות 24)

תכנית ארגונית חדשה להתמודדות עם גל הטרור, נרקמת לה בזמן האחרון במחוז ירושלים של המשטרה. הכוונה, בין היתר, היא להרחיב את מרחב קדם במחוז ירושלים כך שירכז בתוכו את מרבית הכפרים הערביים הכלולים בירושלים, מה שעשוי להועיל בהתמודדות עם הבעיות הרבות שיש באזור.

זוהי הרחבה ניכרת לתחום האחריות של מרחב קדם. על פי התכנית המתגבשת, מפקד המרחב שייבחר יהיה בדרגת תת-ניצב ולא ניצב-משנה כפי שהוא כיום. התכנית נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים מאוד, וגורם המעורה בפרטים אמר לגלי צה"ל שפרסמה את הידיעה, כי כשרוב הכפרים הערביים יהיו במרחב אחד, תמונת המצב המבצעית תהיה שונה לחלוטין מהמצב הנוכחי - ולטובה.

אחד העניינים המרכזיים בתכנית, הוא ריכוז הטיפול המשטרתי בערביי ירושלים במרחב אחד, ובכך לכאורה עושה המשטרה הבחנה ברורה בין הצרכים הקיימים אצל היהודים לבין הקיימים הערבים.

פיגוע אבנים בירושלים (צילום: אבי יודקאווסקי, חדשות 24)

לתכנית זו צפויה התנגדות מימין, מאחר שבכך המשטרה לכאורה מחלקת את הבירה.

"אין בכוונתנו להתייחס, לאשר או להכחיש בדבר דיונים העוסקים בתפיסה מבצעית" - אומרים בתגובה במשטרת ירושלים.

בגל הפיגועים שאינו פוסק, נהרגו כבר 41 ישראלים, מהם אחד עשר בירושלים לבדה. במוצאי חג השבועות האחרון, כזכור, נפצעו שלושה יהודים מידויי אבנים על האוטובוס בו נסעו לתפילה בכותל המערבי, כשזה עבר ברחובות מזרח העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר