זו השיטה

אפליקציות מוצפנות וטיסות לברלין • כך פעל קרטל הסמים

כתב האישום שהוגש לבית המשפט מגולל את דרך ההתנהלות של הבחורים שהבריחו מברלין סמים מסוכנים באמצעות מזוודה עם תא כפול • החשוד השלישי שוחרר (אקטואליה)

הסמים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש היום (רביעי) כתב אישום בפרשת "קרטל הסמים בישיבה", המגולל את סיפור המעצר של הבחורים, ימ"א בן 26 מירושלים וא"ה בן 25 מנתניה, שקשרו קשר יחד עם גורם שלישי כדי לייבא לישראל סם מסוכן מסוג MDMA בסך כולל של כ-13,189 טבליות, ובנוסף, אבקת סם MDMA במשקל של כ-1301.44 גרם.

במסגרת הקשר ולשם קידומו, במהלך השנים 2015-2016, יצא ה' את הארץ מספר פעמים, בשליחותו של א', לאוקראינה, ובשובו העביר מזוודות שתוכנן אינו ידוע במדויק, לידיו של א'.

בתאריך ה-12.6.16 סיכם א' עם ה' כי יטוס מישראל לברלין, שם יקבל לרשותו מזוודה, ויעבירה לישראל, תמורת תשלום. כמו כן, הנחה א' את ה' להוריד אפליקציית הצפנת מסרים "ויקר" ודרכה לתקשר עמו ועם ספק הסמים.

א' רכש עבור ה' כרטיס טיסה לברלין והעביר לו את הכרטיס בדואר האלקטרוני. יום לאחר מכן, בשעה שאינה ידועה במדויק, נפגש א' עם ה' בשדה התעופה בישראל ומסר לידיו מזוודה ריקה ו-2,000 שקל עבור הוצאות הנסיעה.

במהלך שהותו של ה' בברלין, הוא נפגש עם הסוכן וקיבל לידיו מזוודה ובה מוטמנים הסמים בדופן כפולה כשהוא מוסיף לקבל הוראות מא' באמצעות האפליקציה המוצפנת.

ביום 16.6.16, עדכן א' את ה' על "שינוי בתוכנית", ושלח אליו כרטיס טיסה עדכני בדואר האלקטרוני, מגרמניה לישראל, דרך איסטנבול, ליום 16.6.16 בשעה 19:35.

על פי כתב האישום, בהמשך היום, עדכן ה' את א': "אני בשדה אחרי צ'ק אין". וזה איחל לו: "בהצלחה" ושאל אותו: "מסתדר עם הכל?". ה' השיב: "ברוך השם. מקווה גם באיסטנבול להסתדר".

ביום 17.6.16 סמוך לשעה 04:45, נחת ה' מברלין בטיסת המשך דרך טורקיה לישראל כשהוא נושא עמו את מזוודת הסמים. עם הגעתו ארצה, נתבקש ה' ע"י אנשי המכס בשדה התעופה לשים את כבודתו בשיקוף, והוא עשה כן תוך שהוא מעדכן את א' בהודעת טקסט: "עלו עליי". בהמשך נעצר ה' על ידי משטרת ישראל.

א' עצמו טען בחקירתו כי כי אכן שלח את אהרן לברלין, רכש עבורו כרטיסי טיסה ועמד עמו בקשר אך לדבריו המטרה הייתה הברחת סיגריות בלבד.

בבקשת הארכת המעצר, טענה הפרקליטות כי א' שלח במספר הזדמנויות את ה' לאוקראינה, מימן את טיסותיו ושהותו שם ותיאם את פגישותיו של ה' עם גורמים שונים שהעבירו איתו מזוודות שתוכנן אינו ידוע. כששב לישראל, ה' העביר לא' את המזוודות בתמורה לסכום כספי.

הפרקליטות הוסיפה וטענה כי לאחר מעצרו של ה', א' סיפר למכרה של משפחת ה' כי יממן לו את הוצאות המשפט ובנוסף הזהיר אותה לבל תזכיר את שמו במשטרה "פן יבולע לו".

השופטת הסירה בדיון באופן רשמי את צו איסור הפרסום על שמו של ה'ומעצרו הוארך עד להחלטה אחרת, הדיון הראשון בעניינו יהיה ב-29 ביולי.

מעצרו של א' הוארך גם כן עד להחלטה אחרת. הדיון בעניינו צפוי להתקיים בעוד עשרה ימים.

החשוד השלישי י"ר, בן 22 מביתר עילית, שוחרר על ידי בית המשפט ממעצר מכיוון שלמרות שידוע כי הבריח מזוודה אך זו לא נתפסה ואין הוכחות מספיקות למעצרו.

עורך דינו של ה', שלום בן שבת, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "כתב האישום הוגש היום. מעובדות כתב האישום עולה כי המדינה מאמצת את גרסת מרשי לפיה נסיעותיו בחו"ל היו מתוך רצון תמים. המדובר בבחור ישיבה תמים אשר נוצל ע"י גורמים ציניים בעלי לשון חלקלקה. עם קבלת ולימוד חומר החקירה נגיב בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר