סקר: 73 אחוז מהישראלים - לא ניצחנו את החמאס ב'צוק איתן'

הרוב המוחץ של תושבי ישראל שרואים את מבצע צוק איתן - שבימים הללו מלאו לו שנתיים - ככישלון ברור, יותר משמעותי מסקרים רגילים, היות וכל הנשאלים בו הם יהודים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חמשת הרגעים המפחידים ב'צוק איתן' (צילום: דובר צה"ל, חמאס תמונה: מתוך abc news)

הישראלים, באופן די גורף אפשר לומר, סבורים כי שני הצדדים במבצע 'צוק איתן', גם ישראל וגם חמאס, לא קטפו ניצחון: 73 אחוזים עונים "אף אחד", במענה לשאלה "מי ניצח במבצע".
רק 19 אחוזים השיבו כי "ישראל ניצחה" ושמונה אחוזים אומרים שהחמאס ניצח.

על השאלה "באיזו מידה אתם מסכימים שמבצע צבאי נוסף מול החמאס בעזה הוא בלתי נמנע?" - 67 אחוזים ענו בסקר שפורסם בערוץ הראשון: "זה רק ענין של זמן", 12 אחוזים לא מסכימים עם התחזית הזאת ובאמתחת שאר הנשאלים לא היתה תשובה חד משמעית.

הדבר הנוסף אותו ניסו לברר בסקר, הוא "באיזו מידה הצליחה ישראל להתמודד עם איום המנהרות בעזה?" - על שאלה זו ענו 45 אחוזים שישראל לא הצליחה, 43 אחוזים אומרים שהיא הצליחה רק "במידה מסוימת" ו-11 אחוזים בלבד חושבים שישראל הצליחה בהתמודדות עם המנהרות.

ו"באיזו מידה עושה ישראל מאמצים להשיב את האזרחים וגופות חללי צה"ל מעזה?" - גם כאן התשובה די מוחלטת: 50 אחוזים ענו "לא מספיק", 26 אחוזים אומרים שהיא עושה רק מאמים חלקיים ולאחד עשר אחוזים מהנשאלים נראה שישראל דווקא כן עושה מאמצים ניכרים להשבת השבויים והגופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר