היועמ"ש של משרד הדתות מבהיר

המתווה מיושם; הרפורמים לא יוכלו להתפלל בכותל המערבי

היועמ"ש של משרד הדתות הודיע על איסור על תיפלה רפורמית ברחבת הכותל המערבי, וציין כי העבודות על הכותל הרפורמי כבר החלו (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
מחללים את שריד בית מקדשנו (צילום: נשות הכותל תמונה: שאטרסטוק)

הכותל לא יחולל שוב? עו"ד ישראל פת, היועץ המשפטי של משרד הדתות שאפשר למעשה את ה'תיפלה' הרפורמית לפני כחודש מעל לרחבת הכותל המערבי - חוזר בו היום. במכתב שנשלח למנכ"ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, הורה פת שלא לבצע את התיפלה המתוכננת למחר על ידי הארגונים הרפורמים ברחבת הכותל המערבי. בנוסף, עולה מהמכתב כי בניגוד להבטחות נתניהו - מתווה הכותל הרפורמי מיושם בפועל.

במכתב כותב פת "הובא לידיעתנו כי מחר, ר"ח תמוז, מתוכננת תפילה מעורבת ברחבת הכותל המערבי העליונה בה יקחו חלק מתפללים מהתנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית. בחודש האחרון התקיימו דיונים במשרד המשפטים בנושא שבנידון. בתוך כך, הובא לידיעתנו נוהל שהוציא רב הכותל והמקומות הקדושים ביום 16.5.13 לעניין תפילה ברחבה העליונה של הכותל המערבי".

"לפי הנוהל, הרחבה העליונה, ככלל, אינה מיועדת לתפילה וטקסים דתיים אלא לביקורים שוטפים, זאת בלי קשר לאופי התפילה או הטקס הדתי".

בהמשך המכתב מתייחס פת למתווה הכותל שלמעשה בוטל בסופו של דבר, כשהוא כותב "להווי ידוע כי ביום 31.1.16 קיבלה ממשלת ישראל החלטה בעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי, בגדרה הוחלט ליישם את דו"ח הצוות שמונה לבחון את הסוגיה. בהתאם להמלצות הצוות, רחבת הכותל העליונה, ככלל, לא תשמש לצרכי תפילה, אלא כמקום התכנסות ומעבר לרחבות התפילה".

פת מוסיף ומדגיש כי החלטת הממשלה בנושא הכותל הרפורמי מבוצעת הלכה למעשה, בניגוד לסיכומיו של ראש הממשלה עם חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות "יצוין כי בהמשך להחלטת הממשלה, בימים אלה צפויות להתחיל להתבצע עבודות ברחבת הכותל הדרומית, בעזרת ישראל. עוד יצוין כי כבר כיום קיימת חלופה המאפשרת תנאים בסיסיים לתפילה בעזרת ישראל (הכותל הרפורמי ח"א)" כותב פת.

בסופו של דבר מורה פת שלא לקיים את התיפלה הפרובוקטיבית כשהוא כותב "נוכח כל האמור, בכוונתנו לקבל החלטה כי לעת הזו, לאחר איזון בין כלל האינטרסים השונים הנצרכים לעניין, אין לקיים תפילה ברחבת הכותל המערבי העליונה, וכי ככל שמבוקש לקיים תפילה מעורבת, ניתן יהיה לקיימה בעזרת ישראל".

בשיחה עם כיכר השבת מאשר פת כי העבודות בשטח אכן החלו, אך הן נוגעות לדבריו רק לעבודות שלא במחלוקת עם החרדים. פת מדגיש כי המכתב נוסח על מנת להבהיר לרפורמים כי ישנה אלטרנטיבה להתפלל מחוץ לכותל המערבי, אך הוא מבהיר כי המכתב נשלח בתיאום עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט - מי שניסח את מתווה הכותל המקורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר