דיווחים: נתניהו מוכן להיפגש בקהיר לפסגה משולשת עם הפלסטינים

רשת אלערביה דיווחה כי בפגישה שנערכה בין נתניהו לשר החוץ המצרי, הסכים נתניהו להיפגש במצרים עם אבו מאזן בתיווך המצרים, שיסייע לקידום האינטרסים הפלסטיניים. לשכת נתניהו: "ישראל תמיד מוכנה למו"מ ישיר"

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ושוקרי אתמול (חיים זך, פלאש90)

רשת אלערביה דיווחה היום (ב') כי במהלך פגישתו אמש בירושלים עם שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו את הסכמתו להשתתף בפסגה משולשת בקהיר. אם אכן תצא לפועל פגישה שכזו, היא תתקיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מתווך מצרי שיהיה ככל הנראה נשיא מצרים עבד אלפתח א-סיסי, שצמא להצלחה כל שהיא כדי לנופף בה.

בפגישה אתמול אמר שר החוץ המצרי כי אסור שהמצב הנוכחי בין ישראל לפלסטינים יימשך וכי יש לפתור אותו באמצעות משא ומתן. בנוסף אמר שוקרי כי מצרים נכונה להמשיך את תפקידה המשמעותי בנושא הפלסטיני, ומבקשת לקדם את המו"מ כאשר היא תסייע לאינטרסים הפלסטיניים.

דובר משרד החוץ הפלסטיני אחמד אבו זיד, מסר כי שר החוץ המצרי התקשר היום לאבו מאזן ועדכן אותו בתוכן הפגישה שקיים עם נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווחים כי "בין אם הדבר נדון ובין אם לאו, ישראל אומרת תמיד כי היא מוכנה למו"מ ישיר, דו צדדי ובלי תנאים מוקדמים".

אתמול אמר נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה כי הפגישה עם שוקרי מסמנת חיזוק היחסים בין ישראל למצרים: "אני שמח לבשר שהיום יגיע לישראל שר החוץ של מצרים סאמח שוקרי, אותו אפגוש אחר הצהריים ושוב בערב. הביקור הקודם של שר חוץ מצרי בישראל היה ב- 2007, כמעט לפני עשור".

עוד הוסיף נתניהו כי "הביקור היום חשוב מהרבה בחינות, לרבות קריאתו החשובה של הנשיא א-סיסי לקדם את תהליך השלום, גם עם הפלסטינים וגם עם מדינות ערב. שר החוץ של מצרים בא בשליחותו של נשיא מצרים, אנו מקדמים אותו בברכה".

היחסים החיוביים בין מצרים לישראל בשנים האחרונות ושיתוף הפעולה בנוגע למלחמה בגורמי האסלאם הקיצוני בסיני ובעזה הופכים את מצרים למתווכת מועדפת מבחינת ישראל שכאמור מוכנה להיפגש עם הפלסטינים שמצדם יעשו כרגיל כל מאמץ כדי שהשיחות לא יניבו מאומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר