המאבק על השבת

הפולמוס סביב הבריכה בטבריה: היערכות להפגנת ענק

הקהילה הדתית בטבריה בראשותו הגרא"ד אוירבך מחריפה את המאבק כנגד הכוונה לפתוח את בריכת השחיה החדשה בשבתות. רבני העיר יצאו בחרם נגד הבריכה ומתכננים הפגנה נגדה (חדשות)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הקהילה החרדית והדתית בטבריה נערכת השבת למחאה רבתי על חילול השבת בבריכה בעיר. בשבוע שעבר התקיימה אסיפה בביתו של הגאב"ד, הגאון רבי אברהם דב אוירבך בהשתתפות רבני הקהילות בעיר.

הנושא שעמד במרכזה של האסיפה הייתה הבריכה שעומדת להיפתח בשיכון ד' בעיר שעל פי ההצהרות תהיה פתוחה גם בשבת. לדברי הנוכחים, הרב אוירבך פרץ בבכי ואמר שיותר משהוא דואג על המצב של היום הוא דואג על העתיד. "אם מתרפים עכשיו מי יודע להיכן הדברים יגיעו", אמר.

הוא סיפר כי לפני כשמונה שנים בתקופת ראש העיר הקודם, זוהר עובד, תוכננה הקמת רכבל שיביא איתו אלפי תיירים ויהיה פתוח בשבת ורק הודות למחאה חריפה נגדעה התוכנית עוד באיבה.

בסיומה של האסיפה חתמו כל הרבנים על איסור ללכת לבריכה גם ביום חול והתקבלה החלטה להפגין לקראת השבת הקרובה באזור הבריכה.

הבריכה הפכה בשבוע האחרון לציר המחלוקת בעיר בין חילונים לחרדים. ראש העיר עצמו מנסה ללכת בין הטיפות אולם מצהיר כי הבריכה תהיה פתוחה בשבת. "גם לפי ההלכה מצווה ללמוד מלאכה, ושחייה זה כמו מלאכה", הוא אומר ומוסיף כי "המטרה היא שכולם ייהנו".

לדבריו, הבריכה תעבוד בשבת אבל בלי מוסיקה ויהיו בה ימים נפרדים עבור הציבור הדתי. מנגד למאבק נגד פתיחת הבריכה הצטרפו גם תושבים מסורתיים שהביעו את כעסם על חילול השבת. "זה לא נעים לגור ליד מקום כזה. גם אם לא יהיה חרם אנחנו לא נבוא לפה", אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר