צופים למרחוק: ראשי המדינה הרכיבו משקפי VR

בשנים האחרונות ניתן להעלות לרשת ולצפות בתכנים שצולמו ב-360 מעלות עם אפשרות "להסתובב" בתוך הווידאו ולבחור את זוית הצפייה. היום גם ראש הממשלה והנשיא נהנו מהחווייה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משפחת נתניהו מביטה (צילום: Yair Sagi/פלאש90)

במסגרת השקת מרכז החדשנות הישראלי ב'מרכז פרס לשלום', נאמו היום (חמישי) ראשי המדינה, שמעון פרס המארח, ראש הממשלה נתניהו והנשיא ראובן ריבלין. בתום טקס ההשקה הרשמי, נהנו הבכירים מצפייה במשקפיים VR (מציאות רבודה) חדשניות, פרי פיתוח של מדענים המטופחים על המרכז.

"כל חיי פעלתי כדי שעתידה של ישראל יושתת על מדע וטכנולוגיה", סיפר פרס, "בצד מחויבות מוסרית בלתי-מתפשרת. תעודת הזהות של עמנו, שהיא עשרת הדברות, נועדה לעשותינו עם רודף צדק, עם שואף שלום, עם הדוגל במתן זכות שווה לכל אדם להיות שונה. עלינו לייעד את החדשנות למען שגשוג כלכלי וחברתי".

ריבלין בחר לשבח את קודמו בתפקיד: "בישראל של שנת 2016 בלתי-אפשרי לדבר על חדשנות מבלי להזכיר איש שהוא גם אגדה, אדם צעיר שהחדשנות היא סימן ההיכר שלו, שמעון פרס. צעירים רוצים 'לטרוף את העולם', יש להם חלומות גדולים, חזונות לתיקון עולם. ככל שעוברות השנים הם נכנעים למציאות ומוותרים על חלומותיהם הנשגבים. אבל, אתה שמעון, הפוך מכך. כבר בשנות ה-50 פרצת דרך בהובלת המחקר האטומי בישראל. מאז, החזון שאתה מציב לעצמך, הולך ונעשה נועז יותר, חדשני יותר".

"כדי להתחדש באמת", אמר הנשיא, "צריך להאיץ את קצב ההשתלבות של החברה החרדית והערבית, ובמקביל לתת דגש על השמה איכותית".

גם ראש הממשלה נתניהו נשא דברים ואמר: "אני תמיד אומר שהעתיד שייך לאלה המחדשים ומייצרים מוצרים קונספטואליים שערכם הולך וגדל. אנחנו בעידן של מהפכה, הטכנולוגיה מכלכלת ומזעזעת כל שקע. אנחנו בתחילתה של מהפכה. מדובר על חיבורים קטלניים, נוכל ליצור אפשרויות שלא יכולנו ליצור. אני נחוש, והפכנו את ישראל לאחת מחמשת מעצמות הסייבר. אנחנו עם מאגר ידע אדיר".

נתניהו הוסיף: "דרך תחומי הסייבר אנחנו יוצרים תקשורת עם מדינות שונות, בהן מדינות ערביות, ואולי דרך שם נצליח לפתח דיאלוג עם הפלסטינים בתהליך מבוקר יותר".

מרכז החדשנות צפוי לקבל בשעריו אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם, שיפתח בשנת 2018, הוקם מתרומות של יהודים מהתפוצות וראשי חברות טכנולוגיות, המאמינים כי יש לשמר את יתרונה היחסי של ישראל ושל הדור הצעיר בה, כמובילה בתחום החדשנות אל מול מדינות העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר