כך חופרים את הרכבת הקלה בגוש דן. צפו

תאריך סיום העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן שתאחד בין בני ברק לשאר הערים, כנראה יוקדם, והיום התאפשרה הצצה למה שמתחולל מתחת לפני האדמה. צפו (חדשות תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כך עובדת מכונת החפירה (צילום: מוטי קמחי - ynet)

מנכ"ל נת"ע ושר התחבורה ישראל כץ מעריכים היום (שלישי), שצפויה הקדמה בלוחות הזמנים של חפירת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. ההקדמה המדוברת, אמורה לגרום לרכבת הקלה להתחיל לפעול לפני אוקטובר 2021, המועד שתוכנן מראש.

העבודות לבניית הקו האדום שיחבר את בני ברק, תל אביב, בת ים, רמת גן ופתח תקווה מתקדמות והיום הציגה חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) את פירי השילוח של מכונות ה-TBM שיכרו את מנהרות הרכבת בעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. במקביל, הוצג תאריך היעד להתחלת הקמת הקו הירוק (מהרצליה עד ראשון לציון) והקו הסגול (מתל אביב עד יישובי בקעת אונו) - שנת 2018, בעוד כשנתיים.

עשרות פועלים סינים עובדים בשנה האחרונה באתר הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן - משם יחלו מכונות הכרייה את עבודות החפירה להסעת המונים בגוש דן. לפי התוכניות, כבר במהלך השנה הבאה יוצבו באתר ארבע מכונות כריית מנהרות (TBM) שיחפרו במקביל את תוואי הקו האדום: שתי מכונות יחפרו את הדרך לכיוון תל אביב ושתי מכונות יחפרו את הדרך לכיוון רמת גן.

התשתית שעליה יוצבו המכונות, בעומק של 30 מטרים מתחת לפני האדמה, כבר נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים ופסי המסילה מכוונים למקומות שבהם הן יחפרו. עיגולים משורטטים בלב האדמה מסמנים לפועלים את פתחי הכניסה העתידיים שאליהם ייכנסו מכונות הכרייה (TBM) ובהמשך קרונות הרכבת הקלה.

לרגל ציון שנה לתחילת העבודות לסלילת התוואי האדום אמר שר התחבורה ישראל כץ במסיבת עיתונאים, כי "למרות תחזיות שחורות, שיהיו פקקים מנתניה עד גדרה וכל העיר תהיה מלאה בחולדות, התגברנו על הכול".

שר התחבורה התייחס גם לתכנית הנת"צים שבכוונתו לקדם בגוש דן: "ראש עיר שיסרב - אנחנו נוקיע אותו ציבורית, ואנחנו ניאבק בו עד שהוא יחתום. אני לא אאפשר לאף ראש עיר למנוע מהתושבים שלו ומי שמגיע לעיר ולכל האזור הצפוף הזה אפשרות לנוע בתחבורה ציבורית שצריכה להיות מועדפת בשעות העמוסות. ראשי הערים חייבים לגלות מנהיגות ולקבל החלטות, לא יכולים ללכת באמצע".

כץ הוסיף בהלצה כי עלתה האפשרות לקרוא למכונות הכרייה "חולדאית" - ברמזו על ראש העיר תל אביב רון חולדאי. מנכ"ל נת"ע הסביר כי "המיתולוגיה אומרת שאת השם של המכונה בוחרים לפי שם של נשים משמעותיות בהיסטוריה. יכול להיות שאפשר לקרוא למכונה על שם 'חולדה הנביאה' - וזאת בהחלט תהיה אחת האופציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר