בגלל הגנים

"אתה זבל", "אתה מושחת": דיון סוער בעיריית ירושלים

חילופי האשמות קשים בוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים בין סגן ראש העיר מאיר תורג'מן לישראל קלרמן בנוגע לגנים בגבעת מרדכי. קלרמן: נעשה סוף לקיפוח החרדי (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מאיר תורג'מן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה בדיון בוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים: "אתה זבל". "אתה מושחת, כל הקבלנים יושבים אצלך במשרד". אלה היו חלק מהביטויים הקשים שנשמעו בדיון שבו דנו באישור גני ילדים בשכונת גבעת מרדכי בעיר. המריבה פרצה בין סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, חבר סיעתו של ניר ברקת, וסגן ראש העיר ישראל קלרמן מסיעת דגל התורה.

הרקע לדברים הוא המאבק בשכונת גבעת מרדכי בין תושבים דתיים-לאומיים לחרדים. במוקד הדיון היו אישורי בנייה לגני ילדים, שסוכם כי שניים מהם יוקצו לחינוך החרדי ושניים לחינוך הממלכתי-דתי. למרות הסיכום המוקדם, חברי הוועדה החרדים סרבו לאשר את הנושא, דרשו את כל ארבעת הגנים לחינוך החרדי וטענו כי ראש העיר ניר ברקת אינו עומד בהבטחות כלפיהם.

יו"ר הוועדה תורג'מן החל לצעוק כי החרדים עושים לו תרגילים, וקלרמן האשים אותו בשחיתות. בתגובה התפרץ עליו תורג'מן: "אתה זבל אתה, לא ראוי לשבת בשולחן הזה. מה שלא עושים בשבילכם אתם כפויי טובה". קלרמן לא נותר חייב וענה: "אתה מושחת, ראש העיר היה מטומטם למנות מושחת כמוך. כל הקבלנים יושבים אצלך במשרד". תורג'מן ענה לו: "אני בעל הכוח, אני אראה לכם מי יותר חזק, אני אכופף אותך יא אפס".

ישראל קלרמן (צילום: ג'קי לוי)

מלשכתו של חבר הוועדה ישראל קלרמן נמסר ל"כיכר השבת": "אתמול בוועדה שבה אני חבר קרוב ל- 10 שנים מתוכם הרבה וועדות כמ״מ יור הוועדה נחצה קו נוסף שאפילו אני מהוותיקים שבוועדה אינו זוכר. קשה מאוד להישאר שווה נפש, כאשר רואים את האפליה כנגד הציבור החרדי. ישנם ברחבי העיר ירושלים, אלפי ילדים לומדים בגני ילדים בתת תנאים, והכל בגלל שהם נולדו ילדים חרדים. בזמן שישנם הצעות רבות בכדי לפתור את מצוקת הילדים, התוכניות לא מוקדמות מסיבות שונות ומשונות, באותם דקות מאשרים גנים למגזרים אחרים. אנחנו בעד שיפתרו לכל המגזרים את מצוקתם, אך הדבר אינו יכול להיות על חשבון החרדים.

באשר לתקרית אתמול מסרו מלשכתו, כי "קלרמן וסגר"ע מאיר תורגמן עובדים שנים יחד בשיתוף פעולה פורה ומבורך. אתמול בלהט הויכוח על גני ילדים למגזר החרדי עלו הטונים והשיח למקומות מיותרים , בקרוב מאד נשב יחד ונלבן את הדברים".

מאיר תורג'מן הסביר אחרי הישיבה את התנהגותו: "הכעיס אותי שגם ראש העיר וגם אני עושים הרבה לטובת הציבור החרדי, בעיקר במערכת החינוך כדי לפתור את המחסור בכיתות, ועדיין ישראל קלרמן מבקש להתנות פתרון למגזר אחר בפתרון לחרדים. אנחנו עובדים עם כל ציבור".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר רואה חשיבות בקיום תרבות דיון ראויה ומכבדת בדיוני העירייה. בדיון המדובר התלהטו הרוחות והתקבלו תלונות מכל הצדדים על אמירות שלכאורה נאמרו ולא ראוי היה שייאמרו. ברקת מצפה מנבחרי הציבור מכל המגזרים לנהוג בכבוד הדדי האחד כלפי השני, גם אם על הפרק נושאים הנמצאים במחלוקת. בכוונת ראש העיר לקרוא אליו את הצדדים כדי להביא להרגעת הרוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר