ידעו ושתקו

משרד הבריאות: התנהלות תלמה רשלנית, ננקוט בהליכים

במשרד הבריאות התייחסו להודעת החברה אמש כי מוצרים מזוהמים נמכרו לציבור, ואמרו כי מדובר ברשלנות. ליצמן: יונילוור שיקרו לציבור. נשקול לבטל לחברה את אישור היצור (חדשות בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום מסך / ערוץ היוטיוב של תלמה)

משרד הבריאות התייחס למשבר הקורנפלקס המזוהם של תלמה ואמר כי התנהלות החברה הייתה רשלנית כלפי הציבור וכלפי משרד הבריאות.

כזכור, אתמול בערב דיווחה חברת יוניליוור למשרד הבריאות שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק והבוקר התברר כי ככל הנראה המוצרים המזוהמים נמכרו ברשת "יש חסד" החרדית של שופרסל באזור פתח תקווה.

"אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות", נאמר בהודעת המשרד. "בהתאם לכך - צוות מקצועי בכיר בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור ואינג' אלי גורדון, מנהל שירות המזון, יצא ביום ראשון למפעל לבצע ביקורת מקיפה. מטרת הביקורת היא לבחון את התנהלות המפעל. במקביל אנו שוקלים לנקוט בכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP (אישור תנאי ייצור נאותים נ.ל) לחברה", נאמר בהודעה.

ממשרד הבריאות נמסר כי כמו כן יבוצעו הפעולות שלהלן:
1. תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.
2. נטילת דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים
3. נטילת דגימות נוספות מרצפת הייצור
4. נטילת דגימות מעבדה מדרכי השיווק

במשרד הבריאות הדגישו כי אין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה, אולם הם ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של "סלמונלה אלטונה" במעבדה המרכזית של משרד הבריאות. עוד הודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל.

שר הבריאות יעקב ליצמן, תקף אף הוא את התנהלות חברת יוניליוור בפרשת דגני הבוקר שזוהמו בסלמונלה. "יוניליוור כשלה בהתנהלותה, שיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנחנו רואים זאת בחומרה", אמר ליצמן והוסיף את האיום שהופיע בהודעת המשרד: "אנו שוקלים להסיר את הרישיון בקו הייצור, לא נוכל לסמוך עליה".

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר