בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

הרב ברלנד מאיים בתביעת דיבה נגד המרכז לנפגעי כתות

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על מכתב המרכז הישראלי לנפגעי כתות נגד 'שובו בנים' ומנהיג הקהילה, מאיים היום הרב ברלנד לתבוע את המרכז במידה ולא יחזרו בהם מהדברים (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד בביהמ"ש. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יומיים לאחר שנחשף ב'כיכר השבת' מסמך שכתבה מנכ"לית המרכז הישראלי לנפגעי כתות בו נטען כי בחסידות שובו בנים ישנם "תסמינים כתיים" וכי בידי הארגון מספר רב של עדויות על נשים שנפגעו בצורה קשה על ידי הרב אליעזר ברלנד, היום (שלישי) שיגרה פרקליטתו של הרב ברלנד, עו"ד מיכל סער, מכתב למרכז הישראלי לנפגעי כתות בו היא מתריעה לפני נקיטת הליכים ודורשת מהמרכז הישראלי לנפגעי כתות לחזור בהם מהדברים.

עוד בנושא:

במכתב שנשלח למנהלת המרכז, רחל ליכטנשטיין, נכתב בין היתר כי המרכז הישראלי לנפגעי כתות "משמשים כבמה ואכסניה חסרת תום לב לפרסום והפצת לשון הרע והשמצת מרשי (הרב אליעזר ברלנד. ח"א), בצורה משתלחת וחסרת תקדים. בשם מניעים זרים באצטלה של גוף לתועלת הציבור. כעולה בפרסומים הרבים המופצים על ידי המרכז, החוזרים והנשים, עסקינן במסע של הסתה, רמיסה, הפצת שקרים למטרות ביזוי בשרירות לב ובזדון".

עוד נכתב במכתב כי "בפרסומים שהנכם מפיצים כנגד מרשי, חרצתם את דינו בעזות מצח מעין כמותה ומתקבל הרושם כי לא טרם שמעתם על חזקת החפות העומדת לזכותו של אדם ובעל הדין הנוהג במחוזותינו לפיו עד שלא הוכחה אשמתו של אדם אין לחרוץ את דינו ולבזותו".

בהמשך תוקפת עורכת הדין את המרכז בהאשמות קשות וכותבת כי "מבלי לגרוע מהאמור, בחירתכם היזומה לבצע במרשי לינת משלכם ובכך להוסיף חטא על פשע - מעידים למצער על כוונותיכם הזדוניות ומניעיכם הזרים ודי לחכימא ברמיזה".

עורכת הדין דורשת מהמרכז לנפגעי כתות "לפרסם ובאופן מידי מצדכם פרסום בו תובע התנצלות בפני הרב ברלנד בגין הפרסומים הכוזבים, וכן חזרה בכם מהדברים שפורסמו".

"מרשי (הרב ברלנד. ח"א) מדגיש ומציין כי הפרסום המדובר מעצם טיבו וטבעו גרם וגורם נזקים עצומים שיעצימו במידה ולא תסירו את הפרסומים המפרים וכן תפרסמו את ההכחשה, ההבהרה וההתנצלות. יצויין כי באם תבחרו להימנע מהסרת הפרסומים המפרים וכן פרסום התנצלות והבהרה שכזו, יהווה הדבר ראיה כנגדכם באשר לחוסר תום לבכם ובנוגע לכוונתכם הברורה לפגוע בשמו הטוב של מרשי".

מהמרכז הישראלי לנפגעי כתות נמסר בתגובה: "כל המטרה של מכתב ההתראה המופרך הנ"ל הוא לנסות לפגוע באמינות המרכז הישראלי לנפגעי כתות, מתוך זלזול של אנשי 'שובו בנים' באינטליגנציה של הציבור. זה מסוג מכתבי ההתראה, ששולחים לתקשורת יותר מהר מששולחים לנמעניו. אנשי 'שובו בנים' סבורים, כנראה, שאם הציבור ישמע שנשלח "מכתב התראה", יפגע הדבר באמינות הפרסומים. ואולם, בשביל לשלוח מכתב התראה לא צריך יותר מאשר לשלם כמה שקלים לעורך-דין. ואז הנייר סובל הכל. המדובר בחלק מאסטרטגיה יחצנית שמנסה להסיט את האש מברלנד וממעשיו.

"יש לשים לב מה אין במכתב ההתראה: אין התייחסות עניינית כלשהי לדברים שפורסמו על-ידי המרכז אודות ברלנד. שוב, במקום להתייחס לדברים באופן ענייני, אנשי 'שובו בנים' נוקטים באסטרטגיה של ניסיונות הכפשה והטחת עלבונות.

"ה"ציטוטים" המובאים במכתב אינם של דברים שפרסם המרכז, אלא מתייחסים, כך אנו מבינים, לאמירות בתגוביות ('טוקבקים') של הציבור שהועלו באתר המרכז. כלומר, 'שובו בנים' מטעים את הציבור בכך שגורמים להם לחשוב שהמילים נשוא מכתב ההתראה לקוחים מתוך פרסומי המרכז, ולא היא – מדובר בטוקבקים. לגבי פרסומי המרכז החמורים כלפי ברלנד ומעשיו אין שום התייחסות עניינית. לגבי 'טוקבקים' אלו רשאי ברלנד או מי מטעמו להפנות את תשומת לב המרכז לכאלה שחורגים לדעתו מהמותר או מהראוי, והמרכז יבחן את הדברים ויסירם לפי שיקול דעתו. לגבי טוקבקים הדין הוא שניתן לשלוח מכתב התראה רק לאחר שבעל האתר קיבל הודעה מהנפגע ולמרות זאת סירב להסיר את הטוקבק, דבר שעדיין לא נעשה כאן. זו הפנייה הראשונה שקיבל המרכז מברלנד או מי מטעמו. עניין זה מוכיח אף הוא, שלא מכתב התראה אמיתי יש כאן, אלא ניסיון שקוף לתעלול יחצני בתקשורת.

"מן הראוי שאנשי 'שובו בנים' יעסקו בחשבון נפש אמיץ ובהתמודדות עניינית עם הדברים, ולא בניסיון להלך אימים ולהשתיק לצד ניהול מסע יחצנות בתקשורת.

"המרכז הישראלי לנפגעי כתות, מצדו, ימשיך למלא את תפקידו הציבורי ללא מורא, מתוך אחריות לציבור הישראלי כולו, על-פי אמות מידה מקצועיות, לפי מיטב הכרתו ושיפוטו ובתום לב גמור. המרכז לא יתקפל בפני ניסיונות להכפיש, להשתיק ולאיים, וגם לא בפני "מכתבי התראה", שהדבר היחיד שניתן ללמוד מהם זה שעורך דין קיבל כמה שקלים כדי לשלוח אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר