ישראל מוכנה?

חיזבאללה חושף מל"ט זול, יעיל ומסוכן | צפו

סרטון שהפיץ חיזבאללה מהקרבות בחלב שבסוריה חושף את השימוש שעושה ארגון הטרור במל"ט קטנים וזולים שפועלים ביעילות ומטילים פצצות על התושבים בחלב (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק; וידאו: מתוך ynet)

לאחר ששיגר בשנים האחרונות כמה פעמים מל"טים לעבר שטח ישראל, בשבוע שעבר פרסם ארגונו של חסן נסראללה תיעוד של תקיפות מל"ט בפרברי חלב. בסרטון נראה חימוש מצרר מתוצרת סינית מושלך מהמל"ט, ותושבים נסים מהמקום. מל"ט זה, כותבים בעיתון ה"דיילי ביסט" הבריטי, שונה לגמרי מקודמיו - הוא אמנם יכול לשאת חימוש קטן בהרבה, אבל הוא זול פי כמה וכמה, וקל לתפעול ומכאן הסכנה גדלה.

האיומים מהאוויר מכיוונו של חיזבאללה כבר בני יותר מעשור. כבר ב-2004 הבטיח חסן נסראללה כי המל"ט מירסאד יכול לחדור לעומק שטח ישראל, בעודו נושא כ-100 ק"ג חימוש. שנתיים לאחר מכן הוא עמד במילתו, ושיגר שלושה מל"טים מסוג אבאביל לשטח ישראל. חיל האוויר יירט את שלושתם.

על פי הדיילי ביסט, המל"טים הנוכחיים של חיזבאללה משקפים שינוי קונספט. מל"טי המירסאד והאבאביל הם כלי נשק אסטרטגיים לטרור שנועדו לחציית גבול ולזריעת בהלה בערי האויב. לעומתם, המל"טים החמושים שחיזבאללה הציב בחלב הם כלי נשק טקטיים. מל"טים מסחריים יכולים לטוס לטווח מוגבל ולשאת חימוש של קילוגרמים בודדים. אבל הם יכולים להפיל פצצה שתפגע באופן מדויק במטרה. הם גם זולים, קל לקנות אותם והתפעול שלהם פשוט יחסית.

הפנטגון חושש שמל"טים כאלו, שלפי ה"דיילי ביסט" מחירם יכול להגיע ל-200 דולר בלבד, יופיעו גם בזירות לחימה אחרות - כמפציצים או כפצצה עצמה. בעקבות זאת הם מתכננים לשדרג את ההגנה נגד מל"טים. החודש ביקשה זרוע ביטחונית אמריקנית ממדענים ומחברות להציע פתרונות טכנולוגיים ל"איתור, זיהוי, עקיבה ונטרול של מל"טים בתנועה, תוך הימנעות מפגיעה סביבתית".

לפי הדיווח ב-ynet, המארינס, בינתיים, כבר הודיעו על תוכניות להצבת תותח לייזר להפלת מל"טים בכלי הנשק המשוריין החדש שלהם. אבל במחיר נמוך כל כך יהיה קשה ליירט את כל המל"טים, אם אכן ארגון טרור ירצה להסתמך עליהם - והפתרון הטוב ביותר יהיה לברוח, ממש כפי שנראה בסרטון.

כזכור, ישראל התקשתה לפגוע במל"ט רוסי שחצה בטעות את הגבול מסוריה לשטחה של ישראל למרות ירי טילים לעברו ונסיונות יירוט של חיל האוויר מה שמגדיל את תחושת הסכנה מכלים כאלו בידי החיזבאללה.

ארגון הטרור הקיצוני של נסראללה צובר בשנים האחרונות ניסיון קרבי ממשי בסוריה שככל הנראה יופנה ביום מן הימים כלפי ישראל כפי שמצהירים בפירוש בכירי הארגון ובישראל נותנים בימים אלו את הדעת על ההשלכות של כך כולל נושא המל"טים שיצטרך לעמוד במדרג גבוה של סולם האיומים מצפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר