תגלית חדשה

מדענים: מצאנו כוכב לכת חדש דומה לכדור הארץ

מדענים ממצפה הכוכבים האירופי הכריזו כי התגלו עדויות לקיומו של כוכב לכת חדש דומה לכדור הארץ במרחק של כ-4 שנות אור. "הוא כבד רק במעט מכדור הארץ" (חדשות, בעולם)

(הדמיה)

מדענים ממצפה הכוכבים האירופי הכריזו היום (רביעי) כי התגלו עדויות לקיומו של כוכב לכת דומה לכדור הארץ במרחק של 4 שנות אור. על פי החוקרים, כוכב הלכת הינו סלעי והוא גדול במעט מכדור הארץ עליו אנחנו חיים. "על פי הממצאים, לכוכב פני שטח סלעיים והוא כבד רק במעט מכדור הארץ" אמר אחד החוקרים הערב.

על פי הממצאים שהעלו החוקרים, כוכב הלכת החדש שמקיף את כוכב "פרוקסימה קנטאורי", נקרא "פרוקסימה בי" והוא משלים הקפה סביב השמש ב-11.2 יום בלבד, על פי הממצאים, התנאים על פני כוכב הלכת מאפשרים הימצאות מים, מה שמאפשר את קיומם של יצורים אורגניים בסביבה.

כוכב הלכת שהתגלה נחשב קרוב יחסית לשמש והמרחק בינו לבין השמש עומד על 7,000,000 קילומטרים זאת לעומת המרחק בין כדור הארץ לשמש שעומד על 149,597,887 קילומטרים.

למרות זאת, החוקרים מעריכים כי בעקבות זווית כוכב הלכת מול השמש, ניתן לקיים חיים על הכדור והוא אינו לוהט יתר על המידה. למרות זאת רמת הקרינה על כוכב הלכת גבוהה מאוד על פי ההערכות, ואם אכן יש חיים על פני הכדור, להערכת החוקרים החיים פיתחו עמידות גבוהה לקרינה.

על פי החוקרים, על מנת להגיע לכוכב החדש נדרשים כ-30,000 שנה, אך בשנים הקרובות מקווים החוקרים לשלוח גשושית חלל על מנת לבחון את התנאים בכדור המרוחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר