מחסור במאבטחים

עיריית ירושלים מאיימת: נסיר את אחריותינו מאבטחת מוסדות החינוך

המחסור המשווע במאבטחים בבתי הספר בבירה רק מחריף, ובמוסדות החינוך הסמוכים לשכונות הערביות הלחץ רק גובר - מה שגרם להצהרה החריגה של אגף החירום בעירייה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מאבטח בכניסה לישיבת מיר (צילום: באדיבות המצלם)

בשכונות היהודיות בירושלים הגובלות בקו התפר וסמוכות לשכונת הערביות במזרח הבירה, מתריעים: קיים מחסור חמור במאבטחים בבתי הספר אצלנו. המחסור המדובר במאבטחים ניכר בבתי ספר רבים בירושלים, אך בשכונות הללו הדבר כמובן קריטי שבעתיים.

מנהל אגף חירום ובטחון בעיריית ירושלים, שלח לאחרונה מכתב בנושא לראש חטיבת האבטחה במטה הארצי של משטרת ישראל, תת ניצב עינת גיל, בו הוא כותב, כפי שפורסם בגל"צ: "חסרים בעיר כ-90 מאבטחים, כמעט חמישית מהמספר שדורש המשרד לביטחון הפנים כדי לעמוד בתקני האבטחה הרצויים במוסדות החינוך. הפער נובע בעיקר לנוכח המציאות הביטחונית ואירועי הטרור בעיר. הביקוש למאבטחים גדול אל מול ההיצע".

מנהל אגף הביטחון בעירייה אף מאיים במכתבו לקצינה הבכירה במשטרה: "בהינתן התנאים הנוכחיים ואם לא יכול שינוי משמעותי ותתקבלנה החלטות שיסיעו לנו לאבטח את מוסדות החינוך כנדרש, אמליץ לממונים עלי להחזיר אל משטרת ישראל את האחריות לאבטחת מוסדות החינוך בירושלים", כותב מנהל אגף החירום והביטחון.

גם בארגון ההורים בירושלים מנסים לקדם פתרון לעניין, וועד המאבטחים במוסדות החינוך בירושלים אף מאיים כעת להשבית את העבודה עקב כך. יושב ראש הוועד אלכס טנצר, מסביר כי "בשנה שעברה היו 500 מאבטחים, היום יש 400 מאבטחים - והם ממשיכים להתפטר. אם לא יעלו את המשכורת של מאבטחי מוסדות החינוך בירושלים תהיה שביתה במשך זמן בלתי מוגבל".

מעריית ירושלים נמסר בתגובה כי היא "פועלת לצמצום הפער במספר המאבטחים תוך מתן עדיפות לבתי ספר בשכונות קו התפר. האגף לחירום ובטחון בעירייה הציג למשטרה תכנית היקפית למתן מענה למוסדות החינוך, אך משום מה טרם התקבל לכך אישור מהמשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר