"תרשום שעבדנו עליך"

טסים לאומן חוששים: "הכסף שלנו הלך לפח"

פרטים כוזבים; שדות תעופה סגורים; מטוסים זעירים ויחס מזלזל - מה קורה בימים אלו בחברה ירושלמית פופולרית שמתיימרת לשנע המון חסידים לאומן לראש השנה (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מוקדן החברה מדבר. ההקלטה (צילום: מתוך ynet)

בכ"ו אלול תצא לדרך הרכבת האווירית השנתית של חסידי ברסלב לאומן, ויותר מ-30 אלף חסידים ומאמינים צפויים להמריא בה בשלושת הימים שלאחר מכן. מי שנחשבת לאחת מהחברות המובילות להטסת ההמונים, היא חברת "אומן אייר" הירושלמית, שמטרת הקמתה הרשמית היא אספקת כרטיסי טיסה מוזלים לקייב.

כעת מתברר, כי לקוחות שכבר רכשו דרכה כרטיסי טיסה חוששים מאוד מפני המצפה להם. אחד החסידים שכבר שילם 590 במזומן מסביר לכתב ynet מה אירע לאחרונה: "עדיין אין חברת תעופה שתטיס אותנו וכל הזמן אומרים לי 'תתקשר לברר פרטים מחר'. ביקשתי שישלחו לי את כרטיס הטיסה האלקטרוני ואמרו שעדיין אין להם אותו. אני פוחד שכל הכסף ששילמתי ילך לפח".

בדיקת האתר מגלה, כי על קבלות התשלום שמספקת החברה, מופיעה חותמת עם מספר עמותה - אולם היא אינה קיימת ברשם העמותות. ברשימה שהעבירה החברה לאחד מהחסידים שהתכוון לרכוש כרטיס טיסה לקייב, מופיעות 16 טיסות שמתחייבת החברה להוציא לפועל בין ה-29 בספטמבר ל-6 באוקטובר. אלו הן טיסות עם קוד חברה של חברות הפועלות בהודו (9W - Jet Airways) וביוון (OA - Olympic Airlines) שלא טסות כלל מישראל ואליה.

טסים לאומן. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

יצויין, כי גם סוג המטוס המצוין ברשימה, בואינג 747-200, הוא מדגם מיושן במיוחד, שיצא כמעט לחלוטין משימוש וברשימות הבינלאומיות מתועדים כ-15 מטוסים בלבד מדגם זה שעדיין פעילים ברחבי העולם. גם שעות הטיסה של חלק מההמראות, מעוררות תהייה. כמו כן, על פי הרשימה, חלק מהטיסות ימריאו בין השעות 01:40 ל-05:30, שעות בהן קיים עוצר טיסות בנתב"ג.

זאת ועוד, החברה שבבעלותה המטוסים בהם אמור להתנייע המון האדם, היא חברת מטוסים פרטיים בשם "פרייבט פלייט". על פי אתר החברה הבריטית הנושאת את אותו השם, מדובר בעסק קטן המפעיל טיסות עסקים פרטיות במטוסים בני 8-12 מושבים בלבד. נציג החברה מסר, כי "הייתה פנייה אלינו, אבל הדבר הבטוח כרגע זה שהם לא יטוסו איתנו, אולי הם יטוסו בחברות אחרות".

בשיחה עם "אומן אייר" סירבה החברה לענות לשאלות ולא הסכימה שיועברו שאלות למנהל החברה, אדם בשם ברוך קנפלר. שמעון, נציג המוקד הטלפוני של "אומן אייר", אמר לכתב ynet: "אנחנו לא עושים תרמית - אם אתה חושב ככה, אל תירשם. תרשום שעבדנו עליך, מה עוד?", והוסיף "אל תירשם, אני לא משכנע אותך להירשם. כרטסנו עד עתה 4-5 מטוסים מלאים ואתה לא תחסר לי. מבחינתי אתה לא צריך להירשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר